Monday, March 27, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Ioan DUMITRESCU

Ioan DUMITRESCU era șef de sector în Centrul de calcul al ASE în vremea studenției mele. El era și asistent al profesorului Nicolae RACOVEANU la disciplina Sisteme de calcul și de operare. De la Ioan DUMITRESCU am învățat să folosesc corect operatorii de diferențe la dreapta și la stânga, folosiți în metode numerice și chiar și acum mă amuz de delta și de nabla, când îmi aduc aminte.
 veIoan DUMITRESCUnea la orele noastre de seminar cu temele făcute. Niciodată nu a improvizat nimic. Era extrem de riguros și avea totul planificat. La el nu exista ceva care să nu meargă ca uns. Mi-am dorit ca și eu la seminariile mele să fie tot așa, dar uneori îmi reușea, alteori, nu, pentru că vrând-nevrând, la numărul mare de seminarii ale unui asistent, există și riscul unor rateuri. Ioan DUMITRESCU ca șef de sector avea doar seminarul de la grupa mea, deci avea tot timpul din lume să facă totul perfect.
După ani și ani, Ioan DUMITRESCU a plecat din centrul de calcul al ASE și a devenit cadru didactic la Institutul de Petrol și Gaze din Ploiești. 
Am avut fericitul prilej să fiu într-o comisie de evaluare a unei teze de doctorat coordonată de profesorul Ioan ODĂGESCU, alături de fostul meu asistent din studenție Ioan DUMITRESCU. După ce s-a încheiat susținerea, am discutat cu fostul meu profesor și l-am asigurat de admirația, respectul și prețuirea mea pentru tot ce a făcut el pentru mine, căci dacă știam să fac dezvoltări în serie FOURIER a tot felul de funcții, lui îi datoram, căci derivarea numerică poartă marca Ioan DUMITRESCU, în mintea mea și acum după 54 de ani care au trecut în zbor, de la orele lui de seminarii.

(27 martie 2027)

No comments:

Post a Comment