Monday, March 27, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Paul CONSTANTINESCU

Despre profesorul Paul CONSTANTINESCU am aflat pe când eram în anul al V-lea de facultate și am făcut o vizită la Centrul de calcul de la CEPECA. Peste tot pe unde mergeam pe acolo se vorbea despre Paul CONSTANTINESCU. După ce am intrat la doctorat, spre finalul stagiului, conducătorul meu științific mi-a propus să merg cu teza mea de doctorat la profesorul Paul CONSTANTINESCU. Am făcut ce mi s-a spus și i-am dus teza mea profesorului Paul CONSTANTINESCU. După un timp, m-a invitat la el acasă. Avea un apartament undeva prin Titan. Când am ajuns la el, m-a primit și acolo parcă era în ghețărie. Profesorul purta o pătură pe spate. Eu nu sunt friguros, dar acolo chiar am înghețat. Mi-a spus că a citit teza. Avea niște însemnări pe foi de hârtie pe care mi le-a dat. Am discutat despre unele aspecte. M-a impresionat că el, marele profesor Paul CONSTANTINESCU și-a rezervat timp să citească ceea ce eu am scris în teză și mai mult, să facă și unele observații și sugestii. I-am mulțumit profesorului Paul CONSTANTINESCU și am plecat. A doua zi m-am întâlnit cu conducătorul meu științific. Am discutat și i-am arătat foile scrise de profesorul Paul CONSTANTINESCU, căci mi le-a cerut. S-a uitat pe ele și mi-a zis că dacă vreau să fac ajustările cerute, să le fac, dacă nu, nu. Eu, ca băiat de treabă, am făcut cea mai mare parte din ajustări și mă pregăteam să includ în luarea mea de cuvânt de după susținerea tezei, câteva cuvinte la adresa profesorului Paul CONSTANTINESCU, bănuind că el ar fi fost propus pentru a fi în comisia mea de evaluare, ceea ce nu s-a întâmplat. Eu l-am apreciat pe profesorul Paul CONSTANTINESCU pentru că el era un nume în informatica aplicată în economie de la noi.
Profesorul Paul CONSTANTINESCUa scris cărți precum:
Paul Constantinescu, C.V. Negoiță - Sistemele informatice, modele ale conducerii si sistemelor conduse, Editura Tehnică, București, 1975, 299 pag
Paul CONSTANTINESCU, Mihai GEORGESCU, Eugen NĂSTĂȘEL - Analiză, decizie, control, Editura Tehnică, București, 1977, 223 pag.
Paul CONSTANTINESCU - Sinergia, informația și geneza sistemelor - fundamentele sinergeticii, Editura Tehnică, București, 1990, 319 pag.
M-a impresionat la profesorul Paul CONSTANTINESCU faptul că era un om studios, care avea pe masa de lucru foarte multe cărți și pagini scrise de mână. Lucra ordonat din moment ce atunci când am ajuns eu acolo avea pe masă teza mea și foile scrise de el. Durata discuției noastre a fost scurtă și concisă. A folosit cuvinte simple și încurajatoare, iar scrisul său era foarte citeț, ceea ce a fost un lucru excepțional pentru mine care mă descurc greu cu scrisurile altora, mai ales dacă sunt încâlcite. Am citit paginile scrise de Paul CONSTANTINESCU și mi-am dat seama că a stat ceva timp din timpul său pentru a citi teza mea. Eu sunt recunoscător tuturor celor care citesc ceea ce am scris eu și mai ales dacă vin cu observații și sugestii interesante, dar care să nu-mi arate cât de deștepți sunt ei, căci sunt și astfel de indivizi, care se dau mari, fără să fie. Profesorul Paul CONSTANTINESCU mi-a arătat că este un caracter mare, un om care prețuiește munca altora și care știe să respecte pe cei care-l respectă.




(28 martie 2023)

No comments:

Post a Comment