Wednesday, December 15, 2021

Cum faci un CV imbatabil?


Ca să nu existe dubii, pentru a face un CV imbatabil, facem trei  teancuri.
Primul teanc este cel cu diplomele  pe care le-am obținut.
Al doilea teanc este cel al lucrărilor publicate.
Aș treilea teanc este cel al documentelor care adeveresc calitatea muncii depuse în plan profesional.
Iau diploma de la generală. Scriu în Cv perioada în care am urmat școala și ce școală am urmat.
Iau diploma de BAC, scriu perioada și ce liceu am urmat.
Iau diploma de licență, scriu perioada și ce facultate am urmat.
Iau diploma de master, scriu perioada și ce specializare am urmat.
Iau diploma de doctora, scriu perioada și anul susținerii tezei.
Trec la al doilea teanc.
Iau prima lucrare, scriu autorii, titlul lucrării, anul, editura, numărul de pagini sau dacă e articol scriu în ce revistă a apărut, numărul, volumul, anul, paginile
Iau a doua lucrare, scriu autorii, titlul lucrării, anul, editura, numărul de pagini sau dacă e articol scriu în ce revistă a apărut, numărul, volumul, anul, paginile
Iau a treia lucrare, scriu autorii, titlul lucrării, anul, editura, numărul de pagini sau dacă e articol scriu în ce revistă a apărut, numărul, volumul, anul, paginile.
.....
Iau ultima lucrare din teanc, scriu autorii, titlul lucrării, anul, editura, numărul de pagini sau dacă e articol scriu în ce revistă a apărut, numărul, volumul, anul, paginile
Trec la al treilea teanc și scriu acolo, verificând piesă cu piesă:
- asociațiile unde sunt membru, după legitimații,
- diplomele de merit obținute, dacă le-am obținut,
- premii, plachete, medalii și alte aprecieri primite pentru care există documente.
După ce am făcut tot ceea ce trebuie, mai verific încă o dată să nu se fi strecurat greșeli de transcriere. Pun data și semnez. Nu trebuie să mă fac nici mai frumos și nici mai deștept, căci dacă mint în CV mă umplu de noroi și nici o mie de ape nu mă mai spală. Toate piesele cu care am făcut cele tyrei teancuri reprezintă munca mea și munca depusă împreună cu colegi. Devine penibil dacă un CV are prea multe pagini din dorința de a arăta că aș ști mai multe decât în realitate. Detaliile enervează de cele mai multe ori, mai ales dacă ele nu reflectă realitatea și nu definesc profesionalismul, ci arată că eu aș fi bun dansator.

 (15 decembrie 2021)

No comments:

Post a Comment