Wednesday, December 15, 2021

Un Curriculum Vitae neglijent întocmit

Acum mulți ani de zile, coordonam un grup de lucru pentru evaluarea de proiecte și acordarea finanțării în cadrul Programului CALIST. A apărut o situație cu un director de proiect extrem de arogant, care a avut o atitudine de-a dreptul imposibilă. Eram într-o situație extrem de delicată. Dacă eu spuneam o vorbă, el spunea 20. Nu știam ce să fac. L-am lăsat să vorbească. Dumnezeu a vrut ca răsfoind documentația, să întâlnesc în CV-ul respectivului personaj ca dată de naștere 20 august 2010, iar noi eram în octombrie 2002. Așa cum se obișnuiește, noi nu dăm importanță unor aspecte, precum elaborarea unui CV și punem niște subalterni s-o facă. Respectivii day rasol, fac copy-paste, nu verifică nimic și apar cele mai mari grozăvii. Când acel director de proiect vorbea, l-am oprit. L-am întrebat dacă CV-ul este făcut de el. A confirmat. Dacă el l-a semnat. A confirmat. Aroganța sa a crescut exponențial. L-am invitat să privească pagina. În superficialitatea, neatenția și siguranța sa, a confirmat încă o dată că acel CV este al său. Am spus că nu am cu cine discuta, căci el nu s-a născut încă. S-a mirat. I-am arătat. I-am respins proiectul, care de fapt era foarte slab, incoerent, nefundamentat tehnico-științific. 
Orice contestație i-a fost respinsă, căci documentația de evaluare impunea ca documentele sub semnătură să fie corecte și complete, ceea ce nu era cazul său. Inclusiv devizul de cheltuieli avea carențe, una dintre ele era că lipsea valoarea totală a proiectului și unele dintre valori erau trecute pe alte coloane.
Concluzia: CV-ul se întocmește strict de proprietarul său și se verifică de 1.000 de ori. Orice neconcordanță generează sancțiuni vecine cu catastrofele. Ieri am văzut pe viu un caz de demisie.

(16 decembrie 2021)

No comments:

Post a Comment