Wednesday, December 22, 2021

Cornelia si Lupu REDNIC, un cuplu muzical special

În anumite vremuri de demult, se zicea că la un moment dat și dacă fierul de călcat îl bagi în priză se apucă Nicolae CEAUȘESCU să țină un discurs. Acum, dacă dai drumul la Tv, pe orice canal, vezi pe Cornelia si Lupu REDNIC. Ea este în juriul emisiunii Vedeta populară, amândoi  moderează o emisiune în care au invitați de vază ai folclorului românesc. Ei au relații bune cu toate televiziunile și de aceea sunt solicitați. Participă și la emisiuni de divertisment, căci sunt tonici și el știe bancuri pe care le spune cu talent. Cornelia si Lupu REDNIC sunt un cuplu muzical de succes, căci ea vine cu vocea și ghitara, iar el vine cu vioara pe care o stăpânește foarte bine.
În repertoriul lui Cornelia si Lupu REDNIC se găsesc cântece precum: Mândruță cu ochi de mură, Supărarea bate-o Doamne, Însoară-te măi Ioane, Dumnezeu mi-o dat noroc, Maramureș, tărâm de basm!, Dragă mi i cărarea-ntoarsă, Astăzi lângă voi s-adună, Hai, dorule, hai, Raiu' tău mândra frumoasă, Zii ceterașule,  zii, Să trăia pretinii mei, Avut am bine pa lume, dar și multe altele.
Cei doi când apar scena se veselește căci amândoi au un optimism debordant, știu să zâmbească și să propage veselie și voie bună, iar cântecele lor sunt tonice.
Ea are o voce puternică și clară, iar graiul acela maramureșesc este numai miere, sclipire și soare. Ei cântă melodii iuți. fără să obosească deloc și țin cu forță concerte și ardoare. Amândoi au costume tradiționale impecabile, simple și dau senzația că sunt atunci îmbrăcate pentru prima dată de albe ce sunt. Am analizat textele cântecelor lor și nu am identificat făcături de folclor de debara, dar se știe că Maramureșul este atât de bogat în cântece încât și ușile, dar și firele de iarbă cântă frumos pentru cine știe să le asculte.
Pe o scară de la 1 la 10, Cornelia si Lupu REDNIC merită 9,98.




(21 decembrie 2021)


No comments:

Post a Comment