Saturday, December 18, 2021

Elena MERIȘOREANU și cântecele ei

Elena MERIȘOREANU este o cântăreață de folclor din zona Ardealului, mai precis din Paroșeni, județul Hunedoara. Am văzut foarte multe apariții ale lui Elena MERIȘOREANU la televizor fie de pe patul de spital căci a avut COVID deși era vaccinată, de pe la cimitire, căci a mers la diferite înmormântări ale unor foști colegi de breaslă, dar și în conflicte legate de pensiile mici ale unor colege care nu au cotizat. Am ascultat și cântece interpretate de Elena MERIȘOREANU, dar nu atât de multe pe cât aș fi vrut eu, căci televiziunile nu de spectacole autentice vor să se vorbească, ci despre scandaluri care aduc rating.

În repertoriul lui Elena MERIȘOREANU fac parte cântece precum Bădița de la Novaci, Vine dor de la badea, Bădița cu tundra neagră, La coliba dorului, Fecior mândru din Călan, Frunzuliță, murele, Măi bădiță, pui păun, Codrule cu funza deasă, Floare frumoasă de colț, Omu-n viață cât trăiește, Înjugă-ți bădiță carul, Sus la munte la izvor, Ne-ai crescut măicuța mea, De pe dâmb și de pe coastă, De când bădița s-o dus, Mamă, decât mă făceai, Vine moțul de la munte, De la Vața către Brad, Sunt fată din Hunedoara, Uite-i coboară ciobanii, Tânără m-am măritat, Dragă mi-e jiana mie, Mă cunosc că-s sălișteană, La noi e un obicei, De ce nu pot eu cânta, S-au suit ciobanii-n munte, Și-am tot zis mă duc, mă duc, U, iu, iu, că și eu viu, Du-te bade, du-te, Însoară-te, măi bădiță, Mult în lume am umblat, Bade, pui de ardelean, dar și multe alte cântece.

La Elena MERIȘOREANU mi-au plăcut întotdeauna costumele. Sunt făcute din material alb și cusătura este cu negru. Este păstrată autenticitatea portului popular, iar eu apreciez foarte mult acest lucru.

La Elena MERIȘOREANU am reținut calitatea textelor, care este controlată, rimele fiind bune, păstrarea rimelor în zona predictibilității relative și menținerea diferențelor de ritm, în concordanță cu tematica. Mi-a plăcut că Elena MERIȘOREANU cântă cu orchestre și pe Youtube nu sunt înregistrări cu acompaniament de clape, care mă enervează teribil, la interpreții de folclor.

(18 decembrie 2021)





No comments:

Post a Comment