Monday, December 27, 2021

Vasilica TĂTARU este o voce nouă

 Vasilica TĂTARU este cântăreață de muzică populară din zona Bacăului.

În repertoriul ei se află cântece precum: Ce noroc ai măi bărbate, Țărăneasca, Ai și venit la mine toamnă, Leagă-mă cu ață, Îți dăruiesc inima mea, M-aș duce și eu la nuntă, V ai de steaua lui, Băcăoanca, Hai la joc bade, la joc, Ai uitat neică cuvântul, Într-o zi la poarta mea, Nu știu ce să mă mai fac,  De unde vii tu, măi lele, dar și multe altele.

Apreciez că Vasilica TĂTARU interpretează și cântece arhicunoscute, pentru că ne dă posibilitatea să apreciem valoarea sa prin comparație cu interpretările de referință. Este vorba de curaj, dar și de valoare. Cântăreții tineri se feres să cântece cântece ale unor mari interpreți, căci uneori comparațiile nu-i avantajează. În cazul lui Vasilica TĂTARU comparațiile sunt favorabile.

Cântăreața Vasilica TĂTARU a avut preocupări să se perfecționeze profesional. Are o facultate și un master. Toate acestea o fac să fie selectivă în a-și construi repertoriul.

Apreciez faptul că pe Youtube se află clipuri în care cântăreața Vasilica TĂTARU este acompaniată de orchestră clasică și nu apar clape, care m-ar enerva teribil. Folclorul autentic are nevoie de vioară, țambal, contrabas, cobză, acordeon și uneori nai, trompetă, saxofon, taragot, în anumite zone.


(27 decembrie 2021)

No comments:

Post a Comment