Sunday, December 26, 2021

O voce specială: Mariana IONESCU CĂPITĂNESCU

Cântăreața de muzică populară românească, zona Gorjului, Mariana IONESCU CĂPITĂNESCU are o bilă albă din start, căci se numește Mariana, așa cum se numește nevastă-mea. Deci începutul este promițător.
În repertoriul lui Mariana IONESCU CĂPITĂNESCU se află cântece precum: Ne-am iubit neicuță, Știu că-ți pare neică rău, Puișor numă-ntreba, Mai ții minte, sora mea, Am trudit o viață-ntreagă, Mi-a plecat băiatu-n lume, Anii mei frumoși din viață, Dragoste de când te-aștept, Am cântat de când mă știu, Of cum este dragostea, Ma arde dorul de țară, Om cu nevastă frumoasă, Începui dragoste nouă, Olteanu-i bun de iubit, Lume, bine v-am găsit, Jos la hanul din Bănie, Oltenii mei se adună, Suntem oltence de seamă, Anii se grăbesc să zboare, dar și multe altele.
În ziarul Gorjeanul din 6 februarie 2017 se află articolul Mariana IONESCU CĂPITĂNESCU, o gorjancă cu voce de aur scris de Gheorghe SINESCU, articol care descrie cu cuvinte frumoase evoluția cântăreței.
Cinstit vorbind, ar fi trebuit să scriu aici că am văzut-o în concerte pe Mariana IONESCU CĂPITĂNESCU, că am aplaudat-o de nenumărate ori, dar aș minți și sunt om bătrân, cu părul alb și nu vreau să mă fac de băcănie. Ceea ce știu despre Mariana IONESCU CĂPITĂNESCU este de la televizor și de pe Youtube.
Eu știu două tipuri de cântece. Primul tip este cel al cântecelor culese, cu versuri frumoase, șlefuite, încărcate de emoție prin simplitatea lor, cu rime simple, curate, fără chestii grunjoase. Al doilea tim, este format din cântece cu texte neghioabe, făcute în grabă, din goana după bani, fără a avea la bază lecturi și fără simț artistic.
Costumele pe care le poartă în clipurile de pe Youtube Mariana IONESCU CĂPITĂNESCU sunt frumoase, dar nu din Gorj, au cusături interesante, noi, colorit bine asortat, pe care i le-aș fi cumpărat și pentru fiica mea dacă le-aș găsi la târg. 
Mariana IONESCU CĂPITĂNESCU a înregistrat cântecele cu orchestra cu structură clasică, fără acompaniament cu clape, enervat și mirosind a improvizații aiuritoare.
Mariana IONESCU CĂPITĂNESCU a cântat împreună cu Ionuț DOLĂNESCU, Marcela FOTA, Steliana SIMA.
Voi fi foarte încântat dacă voi regăsi pe Youtube înregistrări ale lui Mariana IONESCU CĂPITĂNESCU cu cântece 100% din repertoriul Mariei LĂTĂREȚU, mai ales că negative de acompaniament există, condiții de studiou se fac și într-un apartament și în vremuri de pandemie se fac tot felul de experimente, unul dintre ele ar fi acela prin care aș avea dovada că artista Mariana IONESCU CĂPITĂNESCU are o voce de gorjeancă de nota 100.


(26 decembrie 2021) 



No comments:

Post a Comment