Monday, December 20, 2021

Aneta STAN, cântăreața Dobrogei

Aneta STAN a scos de-a lungul anilor discuri, casete și CD-uri cu cântecele sale, precum Bădiță, Dragostea Noastră -1982, Lume, lume, draga mea  -1999, Murfatlar de poamă rară - 2005, Flăcăii din Dobrogea - 1971.
În repertoriul lui Aneta STAN se află piese precum: Eu sântnt fată dobrogeană, Seara-ncetișor se lasă, Flăcăii din Dobrogea, Râde Comorova-n soare, Dragostea e lucru sfânt, Hoață-mi zic fetele toate, Paparudele, Azi e zi de sărbătoare, Cum îi viața omului, Aseară pe înserat , Am umblat prin lumea toată , Sârba de la Oltina, Toată lumea zice, Primăvara a sosit, Ceață, ceață, negureață, Răsărit de soare, Pădure verde de fagi, La cramă la Murfatlar, Plină-i lumea de dor, Haideți fete și flăcăi, Nu da, Doamne, omului!, Dinspre Deltă vântul bate, Pe când eram copiliță, Lume, lume, draga mea, Eu plec, mândră, militar, Cine iubește, iartă, dar și multe altele.
Mie mi-au plăcut cântecele lui Aneta STAN pentru că sunt interpretate cu orchestre clasice, uneori adaptate la structura cântecului din Dobrogea. Textele cântecelor sale sunt obișnuite. Mi-ar fi plăcut să aibă încărcătură emoțională mai puternică și ceva mai multe metafore, dar și alte imagini de stil. Le preferam să fie mai întâi poezii puse pe muzică, așa cum s-a întâmplat cu unele poezii din marea poezie românească de la noi, care au generat cântece remarcabile, pe care le fredonează lumea mereu.
La cântăreața Aneta STAN mi-au plăcut costumele cu care apare în spectacole. Ea știe să aleagă costume tradiționale autentice, cu linie sobră, colorit al zonei sale folclorice. Are gusturi Aneta STAN!
Ori de câte ori am văzut-o la televizor pe Aneta STAN are o ținută inconfundabilă și ține în mână o tamburină, element care o definește, pe care o manevrează cu mare artă și precizie, ceea ce o definește pe artistă.Aneta STAN
Aneta STAN povestește cum a scris textele și muzica pentru cântecele Flăcăii din Dobrogea, Eu sunt fată dobrogeană, Seara-ncetișor se lasă, Nu da Doamne, omului, Cine iubește iartă.
Aneta STAN a scris cartea intitulată Cartea mea de vizită este folclorul dobrogean, apărută într-o editură. Are o culegere de cântece scrise de ea și o carte în care transmite experiența sa profesională.







(20 decembrie 2021)




No comments:

Post a Comment