Thursday, December 23, 2021

Silvana RÎCIU, voce puternică

După Revoluție nu am mai mers la spectacole de folclor, căci am trăit și trăiesc cu impresia că sunt prea multe șușe. În plus mă enervează prezentatorii care se lălăie și fac tot felul de digresiuni enervante despre soliști. Se mai și recită poezii. În plus, apar soliști de umplutură, lucru care nu mă interesează, căci nu dau eu banul să văd aiureli și să ascult cântece submediocre. De aceea nu am văzut-o pe Silvana RÎCIU decât la televizor.
Silvana RÎCIU este teleormăneancă.
Silvana RÎCIU are o voce clară.
Silvana RÎCIU cântă cu orchestră clasică.
Silvana RÎCIU folosește texte îngrijite.
Silvana RÎCIU are costume frumoase.
Repertoriul lui Silvana RÎCIU include cântece interesante. Mi-ar fi plăcut să o aud cântând și cântece pe care alți cântăreți le-au cântat cândva, să fac și eu ceva comparații, să-mi dau seama de performanța artistei.  Cântece precum Cine-n dragoste nu crede, Prea repede trece timpul, Lucru mare-i omenia, hai la hora mare, Cireșule albe flori, Mi-e dor să fiu copil, sunt cântece care merită să fie ascultate.
Ar fi interesant să fac o analiză a cântecelor la comandă ale lui Silvana RÎCIU. Nu fac acest lucru pentru că Silvana RÎCIU a îndeplinit un miracol prin nașterea unui prunc și respect sentimentele ei, căci cel mai important nu este să fac eu analize, că privesc o realitate care se dezvoltă cu intensitate. Mi-ar plăcea să văd în viitor un repertoriu bine structurat al lui Silvana RÎCIU căci ea are o voce frumoasă și știe să transmită emoție. Aș compara repertoriul lui Liviu VASILICĂ cu cel al lui Silvana RÎCIU și concluzia este una simplă: Silvana RÎCIU are suficient timă să adune noi cântece și să le înregistreze, căci acum a avea un negativ și a face o înregistrare de studiou este doar o problemă de voință, de talent și de obiectiv definit din partea artistei, căci resursele naturale, date de Sus, de care dispune sunt de excepție.
Pentru costumele pe care le îmbracă Silvana RÎCIU îi dau nota 10+.


(23 decembrie 2021)

No comments:

Post a Comment