Monday, December 27, 2021

Valentin SAMFIRA de la bucătăreală la folclor

În anumite zile din săptămână îl vedeam pe Valentin SAMFIRA pe post de ucenicul lui Horia la emisiunea Mama mea gătește mai bine de pe postul Prima Tv.
Valentin SAMFIRA are o voce caldă.
Valentin SAMFIRA are o voce clară.
Valentin SAMFIRA rostește toate literele alfabetului.
Valentin SAMFIRA este muzical.
După un timp am aflat că este și cântăreț de muzică populară românească. Este în vogă. El cântă cântece din folclorul nou. Am ascultat câteva astfel de cântece. Sunt răbdător și aștept să-l ascult cântând cântece culese de el de la sursă sau să ascult cântece din folclorul mare autentic, pentru a-mi da seama cât de mare e vocea lui Valentin SAMFIRA. Zona Gorj are un folclor autentic absolut special, deci Valentin SAMFIRA are de unde prelua pentru a veni cu cântece de certă valoare.
În repertoriul său se află cântece precum: Când două inimi se unesc, Te iubesc de atâta vreme, Din copilul de la țară, Nu mă judeca dacă nu știi, Mărită-te, mândra mea, M-ați doborât din picioare, Tu ești dragostea mea, Mă cert cu muierea mea, Roata se întoarce, Te-ai jurat și m-ai mințit, dar și multe altele.
Cine intră pe Internet va găsi detalii interesante despre acest cântăreț, dar eu nu mă ocup de așa ceva pe blog.
Apreciez la Valentin SAMFIRA faptul că este acompaniat de o orchestră cu structură clasică, ceea ce-i pune în evidenă calitățile vocale. Cred că hârâitul clapelor și celelalte instrumente de restaurant sărac l-ar încurca teribil de tare pe Valentin SAMFIRA.

(21 decembrie 2021)

No comments:

Post a Comment