Tuesday, December 21, 2021

Aromânii noștri

Când eram în Surfer Paradise din Gold Coast la hotel, am auzit un nume și acela era HAGI. M-am simțit foarte mândru că sunt român. Acum, după mulți ani, m-am gândit să fac o listă cu aromânii din țara noastră, personalități care au făcut enorm pentru țara noastră.

Theodor AMAN
Simona AMÂNAR
Gigi BECALI
Toma CARAGIU
Ion CARAMITRU
Lena CONSTANTE
Neagu DJUVARA
Victor EFTIMIU
Gala GALACTION
Cristian GAȚU
Elena GHEORGHE
Octavian GOGA
Gheorghe HAGI
Simona HALEP
Pantelimon HALIPA
Ion HELIADE RĂDULESCU
Nicolae MALAXA
Mina MINOVICI
Sergiu NICOLAESCU
Constantin NOICA
Ion PACEA
Camil RESSU
George VRACA
Ianis ZICU

În cei 42 de ani cât am fost profesor universitar, am întâlnit destul de mulți studenți aromâni. Unii mi-au spus ei, despre alții am aflat de la colegii lor. Am observat că toți erau silitori, știau exact că au venit la școală să învețe și să fie buni în meseria lor. Nu am cunoștință ca unii colegi de catedră să fi fost aromâni, căci în vremurile comuniste nu se discuta acest subiect. De la o colegă a soției am aflat un proverb machedonesc: dacă într-o oală cu ciorbă, pui o lingură de c-c-t, totul c-c-t se numește. Mare adevăr!






(21 decembrie 2021)

No comments:

Post a Comment