Tuesday, December 21, 2021

Dan MOISESCU, voce puternică de cântec popular

Dan MOISESCU este unul dintre cântăreții pe care i-am văzut pe scena Căminului cultural 23 August din Găvana - Pitești, în vremea când eram elev de școală elementară. Dan MOISESCU este un cântăreț de folclor cu conservator absolvit la 43 de ani.
În repertoriul său se aflau cântece precum: Când toca la Radu Vodă, Floricică de cicoare, Du-mă dorule mai tare, Până când nu te iubeam, Bordeiaș, bordei, bordei, Fir-ai dorule nebun, Săbărelul, Ia, mai zi din frunză, Ah, mi-e dor, mi-e dor de tine, Sus pe dealul înverzit, Nechează murgu-n obor, Inima mi-e plină, dar și multe altele.
Trebuie să remarc aici că Dan MOISESCU s-a aplecat asupra studiului folclorului din punct de vedere teoretic, ceea ce s-a reflectat în repertoriul său. Acum văd că același lucru îl face Grigore LEȘE, cu alte instrumente și pentru altă zonă folclorică.
Înregistrările cu cântece în interpretarea lui Dan MOISESCU arată că omul știa muzică, pentru că aranjamentele orchestrale sunt foarte speciale. Viorile se aud altfel. El însuși cânta la vioară, ceea ce era extrem de important, căci știa ce să le ceară celorlalți instrumentiști. Dan MOISESCU a avut mare grijă la rostorea cuvintelor. Dacă azi sunt soliști care cântă și nu înțelegi cuvintele rostotite, exact ca în cazul lui Florin CÎȚU, politicianul neinteligibil, la Dan MOISESCU fiecare cuvânt este rostit complet, așa cum făceau Ioana RADU, Maria TĂNASE și Maria LĂTĂREȚU.



(21 decembrie 2021)

No comments:

Post a Comment