Tuesday, December 21, 2021

Ștefan LĂZĂRESCU, o voce de excepție

Și despre cântărețul Ștefan LĂZĂRESCU spun că l-am văzut pe când eram elev de școală generală la Căminul cultural 23 August din Găvana - Pitești.
Ștefan LĂZĂRESCU avea în repertoriu cântece precum Măi, Ionele, tu erai, Zadarnic, Am plâns atunci de dorul tău, Adio, clipe fericite, Romanța crizantemelor, Se scuturau toți trandafirii, În satu-n care m-am născut, În pragul porții tale, Și câte stele-au răsărit, Trandafir de la Moldova, A venit aseară mama, Știi tu, Scrie-mi mamă despre sat, Pe sub fereastră cugre-un râu, Toarce, Leano, toarce, Ciobănaș cu trei sute de oi, Pe umeri pletele-și curg râu, dar și multe altele.
Mie nu-mi plac romanțele. Muzica lentă mă cam enervează, dar pe Ștefan LĂZĂRESCU mi-a plăcut să-l ascult cântând romanțe, căci textele romanțelor lui sunt foarte bine scrise și romanțele sunt diferite muzical, nu sunt plângăcioase, lălăite și nici enervante.
Ștefan LĂZĂRESCU avea o dicție perfectă și orchestra era cea cu structură clasică, fără trompete și tobe de bâlci. 


(21 decembrie 2021)

No comments:

Post a Comment