Saturday, December 25, 2021

Florin ZAMFIRESCU, un talent uriaș

Mi-am propus să scriu numai despre ceea ce știu, lucru pe care-l fac de fiecare dată. Actorul Florin ZAMFIRESCU se zice că este un talent uriaș. Eu l-am văzut în filme pe Florin ZAMFIRESCU, nu la teatru, deși teatrul unde el joacă a fost  frecventat de mine foarte des. Acolo erau și actori cu mult mai mari decât el și pe aceia am avut privilegiul să-i văd jucând pe scenă. Teatrul Giulești era cam departe de casa mea și nu l-am frecventat, dar la sala mai din centru am fost la o piesă unde actorii jucau goi și a trebuit să plec la prima pauză că nu aveam o explicație pentru fata mea de 17 ani.

Îmi aduc aminte în vremurile când eram elev că am văzut la televizor un elev de liceu care a recitat poezia Umbra lui Mircea la Cozia, chiar în Mănăstirea Cozia, de Grigore ALEXANDRESCU, în prezența lui Nicolae CEAUȘESCU, pe vremea când se demarase dezghețul în viața noastră culturală. Nu știu dacă acel elev era Florin ZAMFIRESCU, dar după cum recita, mi-am dat seama că era un talent remarcabil. Peste ani am făcut legătura Cozia e în județul Vâlcea, Florin ZAMFIRESCU e din Călimănești, județul Vâlcea. Dezghețul s-a produs după 1965, Florin ZAMFIRESCU în jurul anului 1965 era deja elev de liceu, având 16 ani. Nu bag mâna în foc, dar dacă ar mai exista la TVR acea înregistrare, sunt sigur că ea ar fi la egalitate cu recitarea lui George CALBOREANU a Scrisorii a III-a de Mihail EMINESCU.

Din filmele pe care le-am văzut, Florin ZAMFIRESCU mi-a apărut omul cu o voce caldă, liniștitoare, ușor ezitant. la televizor l-am văzut în serialul Lumini și umbre, despre care se scrie, dar al cărui conținut nu-l prezintă nimeni, căci e vorba de comuniști și de rolul lor, de care acum toată lumea simte o jenă. 

Florin ZAMFIRESCU este un om dintr-o bucată. El caracterizează în câteva cuvinte și pe ILIESCU și pe CONSTANTINESCU și pe BĂSESCU și pe IOHANNIS, numai că cuvintele lui nu sunt deloc măgulitoare. Aparițiile sale la televizor în ultimul timp sunt extrem de colorate.


(25 decembrie 2021)

2 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. In primavara anului 1966, în emisiunea concurs " Dialog de la distanta" între regiunile Argeş şi Suceava, ce s-a transmis în direct la TVR, Florin Zamfirescu (atunci elev de liceu) a recitat Balada Meşterului Manole şi a luat nota 10. În anul urmator a intrat primul la Institutul de teatru.

    ReplyDelete