Monday, December 20, 2021

Cântăreți pe care i-am văzut

Când eram elev șa școala generală am asistat la o ședință inaugurală a Căminului cultural 23 August din Găvana - Pitești, iar acolo a vorbit Nicolae CEAUȘESCU, deputat de Argeș din câte îmi amintesc, iar construcția acelui Cămin cultural i se datora, cu mult înainte de a fi mare sculă pe basculă.
După acea ședință și în mod regulat, au cântat pe scena Căminului cultural 23 August orchestre precum Doina Argeșului, Barbu Lăutaru și încă altele, cu cântăreți și instrumentiști precum:

Tita BĂRBULESCU
Rodica BUJOR
Marcel BUDALĂ
Mia BRAIA
Grigore CHIAZIM
Marin CHISĂR
Lucreția CIOBANU
Ileana CONSTANTINESCU
Ion CRISTOREANU
Aurelia FĂTU-RĂDUȚU
Felician FĂRCAȘU
Eugenia FRUNZĂ
Emil GAVRIȘ
Alexandru GROZUȚĂ
Ana ISPAS
Maria LĂTĂREȚU
Ștefan LĂZĂRESCU
Fănică LUCA
Dan MOISESCU
Angela MOLDOVAN
Florea NETCU
Ana PACATIUȘ
Maria PETER
Ioana RADU
Nicolae SABĂU
maria TĂNASE

Toți cântăreții aveau ca sarcină de servici să vină să cânte maselor, căci la rândul lor, partidul îi vedea ca pe niște oameni ai muncii, care spre deosebire de strungari sau tractoriști, lucrau cu vocile sau cu instrumentele, dar tot oameni ai muncii erau. Știu că o dată, camioneta care transporta niște artiști a oprit în fața porții noastre pentru a-l prelua pe dirijorul de la Doina Argeșului, care era vecin cu noi. Atunci le-am auzit pe niște artiste vorbind cu dumneata una celeilalte, ceea ce mi s-a părut extraordinar. Eram copil.

(20 decembrie 2021)

No comments:

Post a Comment