Thursday, December 23, 2021

De ce nu merg acum la spectacole de folclor

Nu merg la spectacole de folclor acum, indiferent care vor fi aceste spectacole pentru că nu am niciun chef să dau nici 50 de bani pe un bilet pentru a vedea:
- cântăreți burtoși și fălcoși,
- cântărețe tunate și buzoase,
- dansatori dolofănei,
- prezentatori plictisitori,
- playback la greu,
- muzică mediocră,
- texte predictibile,
- lucruri însăilate,
- improvizații cumplite.
Eu sunt un individ de modă veche. dau banul, dar vreau să văd concert adevărat, nu o șușă însăilată la repezeală, doar pentru a umple buzunarele organizatorilor. Eu vreau soliști serioși, care au mers la sursă și au cules cântece, le-au prelucrat un pic și totul este live. Vreau prezentatori care vin, spun două cuvinte și pleacă. Nu vreau să-mi arate ei mie cât de zmecheri sunt și câtă cultură posedă. Vreau cântăreți și cântărețe care sunt profesioniști, care nu strecoară în cântece dialoguri de mahala cu publicul, care nu se bâțâie pe scenă. Nu vreau să văd dansatori suficienți, greoi, care se scălâmbăie pe scenă în mod artificial și execută pași convenționali preluați din dansul modern practicat de street dance. Mi-e dor de concertele de odinioară, unde nu veneau cântărețele să-și jelească faptul că au fost bătute de bărbați geloși, că au fost părăsite sau să vină cântăreți cărora le-au fugit muierile. Acestea sunt trebuiri de acasă și din decență nu și-ar găsi locul pe scene.


(23 decembrie 2021)

No comments:

Post a Comment