Saturday, May 6, 2023

Distrugerea învățământului preuniversitar.

Prin anii  '80, cuiva i-a venit ideea modernizării învățământului preuniversitar și primul pas a fost introducerea noțiunilor de teoria mulțimilor la copiii de clasa a întâia. Știu foarte exact, căci într-o zi a venit fiica mea, a aruncat toate cărțile și caietele din ghiozdan și m-a întrebat arătându-mi ghiozdanul gol și întrebându-mă ce este acela. Eu i-am răspuns că este un ghiozdan gol. Ea mi mi-a zis:
- Vezi că nu știi nimic! Aceasta este o mulțime vidă.
Cu trecerea timpului mi-am dat seama că la școală nu se prea înțelesese cum stă treaba cu mulțimile și mi-a luat destul de mult timp să lămuresc cum este cu elementele, cu reuniunea de elemente, cu intersecția, deci într-un cuvânt cu lucrul cu noțiuni abstracte, chestiuni destul de dificile pentru un copil de 7 anișori.
Când s-a introdus teoria mulțimilor fără a fi pregătit corpul de învățători cum trebuie, consider că a fost primul pas pentru distrugerea învățământului preuniversitar.
Lucrurile au continuat din rău în mai rău, din moment ce au fost introduse examenele de treaptă, fără a se asigura o structură adecvată a învățământului, care să-i cuprindă pe toți copiii și sau creat așteptări nejustificate, exact de acolo de unde realizările erau imposibil să se concretizeze.
Structurarea societății pe criterii artificiale, unde ambițiile părinților au fost deasupra calităților copiilor a constituit decisiv în degradarea învățământului preuniversitar, căci această discrepanță a condus la dezvoltarea industriei meditațiilor, a unui mod aberant de suplimentare a procesului de instruire, cu consecințe criminale asupra sistemului de evaluare, sistem care nu are nicio legătură între valoare și performanța reală a elevului.
Distrugerea învățământului preuniversitar a apărut ca perfecționarea acestuia și măsurile care au fost luate au fost variate și cu efecte extrem de diferite, dar rezultanta a fost ceea ce vedem azi, un învățământ la pământ, căci tot ce s-a întreprins a fost pentru relaxare, pentru dezvoltare, dar în realitate a fost totul în defavoarea elevului, acesta devenind o anexă a industriei meditațiilor, a afacerilor cu manuale și a acoperirii lipsei de performanță a profesorilor atrași doar de fondul de timp disponibil și niciodată de salariile mai mult decât insuficiente.


(06 mai 2023)

No comments:

Post a Comment