Tuesday, May 23, 2023

Eu și revelația

Într-o zi am ajuns într-o sală de așteptare pentru a rezolva o problemă. Cel la care mersesem să rezolv problema avea un cabinet cu o ușă necapitonată. Se auzea cam tot ce se vorbea în cabinet. Ca să fiu o persoană punctuală, am ajuns la cabinet cu câteva minute înainte. De aceea eram în sala de așteptare. Vrând-nevrând am ascultat ce se vorbea în cabinet. Cel unde veneam să rezolv problema era un bărbat. În cabinet era o femeie, care vorbea tare și avea un râs anume. Când a trecut timpul la care eu trebuia să intru să-mi rezolv problema, deja eram iritat. Femeia râdea tare, zgomotos și strident. Am avut o revelație. Am vrut să văd dacă sunt în stare să deduc aspectul femeii doar după râsul ei.

Mi-am conturat nu un portret robot, ci un corp și un portret robot în mintea mea. O vedeam cu părul creț vâlvoi, corpolentă, prea corpolentă, cu fața rotundă, cu fălci puternice, brunetă, cu bluză largă fluturând, cu mers apăsat și în pantaloni. Când a ieșit de acolo, era acea femeie exact cum mi-am închipuit-o. M-am șocat și chiar am zis că omul e definit exact așa cum este el prin toate elementele lui de manifestare. Nu există discrepanțe majore între caracteristicile omului. Atitudinea omului este corelată cu corpul lui, cu temperamentul lui, cu vocea lui, cu mersul lui. Trebuie să iau în studiul și să aprofundez problema.

Cu mulți ani în urmă am citit o carte unde scriitorul, un prozator suedez făcea o amplă analiză a bărbaților scunzi și de atunci ori de câte ori vedeam un bărbat scund, căutam să verific teoria prozatorului suedez și spre surprinderea mea, totul se verifica. De atunci am încercat să fac niște asocieri și să definesc profile nu neapărat stând și analizând persoana, ci doar folosindu-mă de crâmpeie de elemente care o definesc. În cazul cu cabinetul unde am așteptat, mi s-a evidențiat că nimic nu este întâmplător și revelația că sunt în stare să definesc o persoană doar după râsul ei mă va ajuta în viitor să fac alegerile potrivite.




(23 mai 2023)

No comments:

Post a Comment