Tuesday, May 23, 2023

Eu și blestemele

Am mai zis undeva că am trăit în mahala. Acolo am auzit tot ce era de auzit și blestemele erau felul principal servit între certurile dintre femei, dintre femei și bărbați, dar erau blesteme și în certurile dintre bărbați. Mahalaua mea a avut culoare și putere în a se exprima prin intermediul blestemelor, căci nu erau vorbe mai grele, mai adânci, mai vii, mai sigure ca blestemele.
Ceea ce m-a speriat cel mai mult au fost situațiile în care au coincis blestemele cu ceea ce s-a întâmplat în realitate și a dat putere blestemului și mai ales celui care a blestemat. Am foarte multe situații în care am văzut cu ochii mei coincidențele dintre efectul blestemului și ceea ce auzisem cu urechile mele într-o ceartă dintre două femei pe marginea rigolei.
Eram copil și nu am știut cum să interpretez coincidența dintre blestem și efectul lui, mai ales că auzisem că un blestem își duce drumul până la 99 de neamuri, ceea ce înseamnă că orice blestem aruncat, este ceva pe termen foarte lung și ca arie de răspândire foarte mare.
Chiar m-au înfricoșat și blestemele, dar și cei sau cele care blestemau, căci ceea ce văzusem și auzisem și corelam, depășeau sfera coincidențelor. De aceea mi-am propus ca niciodată nici măcar să nu am gânduri rele la adresa niciunei  persoane, căci m-a îngrozit ideea ca persoanei pentru care aș fi gândit ceva rău, să i se întâmple ceva din ceea ce aș fi asociat în mintea mea pentru ea. Și când am mers în biserică să mă rog, am făcut-o pentru sănătatea copiilor mei, a mea și a soției mele, dar și a celor dragi mie. Chiar dacă au existat oameni răi, nu le-am adresat gânduri urâte și cu atât mai puțin blesteme, căci eu am credința că dacă fac lucruri bune sau am gânduri bune, îmi va fi mie foarte bine tot timpul și voi avea parte numai de bucurii, de fericire, de prosperitate și voi fi un om liber, împlinit și norocos.
Cred că fără prea mult efort aș fi în stare să scriu un tratat despre blesteme de vreo patru sute de pagini din acre cam 60% ar fi numai enunțuri de blesteme, 20% ar fi o analiză structurală și restul de 20% ar fi exemplificări ale corelații blestem - efect, tratate de necunoscători drept coincidențe.





(23 mai 2023)

No comments:

Post a Comment