Monday, May 22, 2023

Am vizionat filmul românesc TEAMBUILDING

Mi s-a părut straniu să aud la o reclamă că la cinematografe va rula filmul românesc TEAMBUILDING. Eu știam că exista filmul TEAM BUILDING realizat în anul 2011 de regizorul Réka ALMÁSI și m-a surprins să aflu că regizorul Matei DIMA a realizat în anul 2022 filmul TEAMBUILDING. Am căutat să văd dacă la mine în mahala la cinematograf rulează acest film și cum am văzut că nu-l văd în programele de pe Internet, am abandonat ideea, până când un prieten mi-a zis că dacă voi căuta pe Internet cu cuvintele cheie filme online, este imposibil să nu găsesc filmul să-l văd. Am căutat așa cum mi-a spus prietenul și în seara zilei de 21 mai 2023, am văzut și eu filmul TEAMBUILDING al lui Matei DIMA având în distribuție pe actorii:
Matei DIMA în rolul lui Emil
Anca DINICU în rolul lui  Lorena
Cosmin MICUTZU NEDELCU în rolul lui Horia
Monica ODAGIU în rolul lui Erika
Alice HALPERT în rolul lui Luiza
Adrian NICOLAE în rolul lui Spaima
Șerban PAVLU în rolul lui Dl. OPREA
Adrian GEO în rolul lui 
Roxana CONDURACHE în rolul lui Andreea
Ionuț RUSU în rolul lui 
Paul DIACONESCU în rolul lui 
Carol IONESCU în rolul lui Scandal
Nuami DINESCU în rolul lui 
Vlad IANUS  în rolul lui Șerbănel
Anca MUNTEANU în rolul lui Dorina
Sorina ȘTEFĂNESCU în rolul lui Nicoleta
Cătălin COȘARCĂ în rolul lui Raul
Nicu BANEA în rolul lui Onel
Cristi PULHAC  în rolul lui 
Scenariul: Alex COTEȚ
Urechile fine și nasurile subțiri au fost oripilate de vocabularul asezonat cu cuvinte tari, dar cine știe cum stă treaba în corporații în momentul de față, va spune că scenaristul a prins exact atmosfera și zicerile de acolo, care nu au nicio legătură cu vorbirea din romanele lui BALZAC sau CĂLINESCU sau PAPDAT-BENGESCU. Acum, în vocabularul generației tinere sintagma DE GEN sau GEN apare frecvent, chiar prea frecvent pentru a marca o accentuare a unor elemente care nu trebuie enumerate expres. Dialogurile sunt coerente, alerte și concentrate, reușind să caracterizeze personajele.
RegiaMatei DIMA, Cosmin MICUTZU NEDELCU, Alex COTEȚ
Asemeni operelor populare cu nenumărați autori, aici, cei trei regizori dintre care doi sunt și actori care joacă în fil, au reușit să gestioneze bine firul narațiunii și să păstreze ritmul întregului film.
Acțiunea: dacă cineva dorește să povestească acest film, o va face extrem de lejer, căci lucrurile sunt simple și totul se rezumă la câteva fraze din care să rezulte că:
- totul se petrece la o corporație, între corporatiști,
- un tip Emil este retrogradat, că el și noii lui colegi participă la un team buiding,
- atmosfera este presărată de băutură și de stereotipuri verbale,
- se dau câteva probe și echipa lui Emil iese câștigătoare,
- Emil demisionează, devine antreprenor, organizator de team building-uri.
Mă gândeam la piesa O scrisoare pierdută a lui Ion Luca CARAGIALE unde intriga este bazată pe două pierderi de scrisori de amor, adică ceva foarte banal. Analiza și rezistența piesei e dată de:
- personaje,
- replici,
- comicul de situație,
- comicul de limbaj,
- comicul de situație.
Și filmul din 2022 cu titlul TEAMBUILDIG are foarte multe ingrediente care să-l facă un film bun, care să reziste în timp. Acum când cinematografele au alte criterii, este absolut necesar ca filmul să circule pe Internet, cu posibilitatea de a fi plătit un bilet online, care este de fapt un con de acces. Se practică la Metropolitan Opera din New York de mulți ani, ceea ce înseamnă că e o formulă verificată.
Față de alte filme românești, TEAMBUILDING din 2022 este notat de mine cu 9(nouă) în condițiile în care filmul Pădurea spânzuraților în regia lui Liviu CIULEI a fost notat de mine cu 9,50 (nouă și 50%), filmul GLISANDO al lui DANELIUC a fost notat de mine cu 8(opt), iar celelalte filme nu au trecut niciunul de nota 6(șase), fiind plictisitoare, incoerente, învechite, necompetitive, obositoare, proaste.




(21 mai 2023)

No comments:

Post a Comment