Wednesday, May 24, 2023

Eu și meseriașii

Pentru mine un meseriaș este un om cu totul remarcabil, un om care știe să rezolve probleme practice concrete și care face totul ca la carte, demonstrând că are experiență, are idei, se pricepe și ceea ce face, face bine, aducând mulțumire celui care-l solicită pentru soluționarea unei probleme.
Tatăl meu era meșter cizmar. El știa meserie și de la el am învățat ce înseamnă să știi meserie, s-o practici ca lumea și să rezolvi probleme așa cum trebuie, oricât de grele ar fi și chiar dacă nu ai mai fost confruntat cu ele vreodată. Pe mine m-a șocat să aud întrebarea: ce vrei să le fac? atunci când mergeam cu o pereche de pantofi să mi-i repare un cizmar de la mine din cartier. Eu vedeam la tata că atunci când venea la el un client, tata analiza pantofii, spunea ce ar trebui făcut și după aceea îl întreba pe client ce dorește să facă. Acum lumea s-a schimbat, meseriașii au alte viziuni și de multe ori am constatat că primul lucru pe care-l fac este acela de a critica pe meseriașul care a fost înaintea lui. O face pentru a se ridica singur în slăvi și pentru a arăta cât de bun este el, fără a lăsa munca lui să vorbească de la sine. Vorbele o iau înaintea faptelor și se dovedește că toate sunt doar vorbe goale, căci respectivul este tare nepriceput, superficial, nu are scule și nici îndemânare nu are.
Am avut de-a face cu meseriași instalatori și am fost dezamăgit.
Am avut de-a face cu meseriași zugravi și am fost dezamăgit.
Am avut de-a face cu meseriași faianțari și am fost dezamăgit.
Am avut de-a face cu meseriași montare termopane și am fost dezamăgit.
Am avut de-a face cu meseriași uși metalice și am fost dezamăgit.
Am avut de-a face cu meseriași instalație gaze și am fost dezamăgit.
Am avut de-a face cu meseriași instalare mașină de spălat cu program și am fost dezamăgit.
Am prea multe exemple de oameni care s-au pretins a fi meseriași, dar care în realitate era doar niște cârpaci care doar veniseră să ia banul, fără a face ceea ce trebuie și mai ales, fără a da dovadă de orientare, exact cum ar trebui să fie oricare meseriaș, care are ca obiectiv ca omul care l-a chemat, clientul lui, să rămână mulțumit de lucrare, după ce el, meseriașul și-a strâns sculele și a plecat. Iar ideea de a fi chemat și cu alte ocazii, ar trebui să fie dominanta lui de meseriaș, căci faima este cea care-l face să fie prosper.

(24 mai 2023)

No comments:

Post a Comment