Tuesday, May 23, 2023

Rocade mioritice

Am observat de la un timp un fenomen care m-a tulburat prin amploarea lui și prin ceea ce este el însuși. Pe vremea când eram mai tânăr, aveam un prieten care vorbea cu o fată care avea un anumit statut și aici mă refer la calificare, trecut și familie. De fiecare dată când îl vedeam singur, îl întrebam de ce nu are o prietenă, iar el îmi răspundea,
- Ivane, când ai băut un whisky Chivas Royal de 21 de ani, nu vei vrea niciodată de bei șliboviță...
Am reținut ideea și mă gândeam că dacă ai fost cândva pe o anumită funcție și toți îți erau subalterni și ți se zicea înainte de nume acea funcție, nu vei accepta niciodată să ocupi funcție de subaltern. viața mi-a arătat că după încheierea celor două mandate de decan un ins a trecut pe poziția de prodecan. După ce a pierdut alegerile și deci și funcția de primar, un ins a acceptat funcția de viceprimar. Mai nou, acum se vehiculează cum că premierul vrea să devină vicepremier. Este la modă ca decanul să devină prodecan.
Misterul rocadei îl dă beneficiile importante pe care le aduce fiecare funcție, oricare ar fi ea, în orice succesiune și oricum ar fi obținută. Se vede de la o poștă că mândria și onoarea pălesc în fața beneficiilor lumești pe care le generează or funcție, oricare ar fi aceasta.




(24 mai 2023)

No comments:

Post a Comment