Tuesday, May 30, 2023

Eu și limbajul PASCAL

Norocul vieții mele a fost că am început să învăț limbajul PASCAL folosind cartea referită prin:
Niklaus WIRTH - Algorithms + Data Structures = Programs, Prentice Hall Inc., Englewood Cliffs, New Jersey, 1976, 366 pag, ISBN 0-13-022418-9 
Cartea este foarte bine scrisă, căci autorul ei știa să programeze și numai un om care știe meserie foarte bine este în stare să prezinte lucrurile cum trebuie. Am văzut mulți care scriu cărți de programare fără să fi scris programe la viața lor, dar care cred că doar scriind fac un bine omenirii, dovedesc cât de penibili sunt.
Am învățat limbajul PASCAL atât de bine din cartea lui Niklaus WIRTH încât am reușit să dezvolt niște chestii noi în zona structurilor de date și să jonglez cu lucruri pe care le știam de la limbajele ALGOL, FORTRAN și COBOL, încât variabilele pointer și recursivitatea erau floare la ureche.
Respect, Niklaus WIRTH!


(30 mai 2023)

No comments:

Post a Comment