Monday, May 22, 2023

Eu și fitness-ul

Pentru mine a practica fitness este a doua natură. Nu știu dacă am înțeles bine, dar a face fitness înseamnă:
- a alerga,
- a face niște exerciții cu corpul,
- a face genuflexiuni,
- a face flotări,
- a merge pe bandă,
- a lucra cu ganterele,
- a folosi aparatele din sală,
- a face abdomene,
- a înota.
Există mare deosebire între a face un antrenament de culturist și a face fitness. Am văzut cum se antrenează culturiștii la sală și am văzut și cum se face fitness. E o mare diferență. În ambele cazuri se lucrează cu corpul, dar obiectivele sunt cu totul altele. La fitness obiectivul este de a face mișcare, de a face întreținerea organismului, de a avea un sistem muscular pus la lucru, chiar dezvoltat armonios. Culturismul vizează clase de mușchi, vizează proporții, vizează definire, vizează perfecțiunea, dar într- cu totul altă cheie. Ceea ce fac eu la anii mei este fitness, deși mi-ar fi plăcut să fie culturism, dar una-i una, alta-i alta, căci culturismul nici nu mai este indicat să-l practic, în timp ce fitness trebuie să fac pentru a mă menține în formă.
Mai este o chestie: dacă la culturiști se aud tot felul de zgomote atunci când ridică greutăți și chestia cu cardio este doar o etapă a antrenamentului, la fitness este liniște și cardio este esențial pe toată durata antrenamentului. Dacă la culturiști sunt anumite exerciții care înseamnă încălzire, la fitness multe exerciții se execută repetat și nu mai sunt încălzire, căci nu mai sunt urmate de alte exerciții în care forța și sarcinile pe echipamente să susțină derularea antrenamentului și să-l solicite pe cel ce le execută.


(22 mai 2023)
 

No comments:

Post a Comment