Monday, May 29, 2023

Răzbunarea este arma prostului

Nu am zis-o eu, ci este un proverb vechi, foarte vechi, groaznic de vechi. Ceea ce li se întâmplă acum dascălilor miroase urât rău de tot a răzbunare, fie că ei, profesorii le-au dat prea ușor diplome decidenților din ziua de azi, fie că ei profesorii știu câte parale fac ei, decidenții și singura șansă de a se elibera a decidenților este de a-i ignora pe cei care i-au evaluat cândva.

Oricum o dai, oricum o întorci, decidenții sunt niște persoane cu mentalități bolșevice, care dacă nu văd un șurub produs de strungar, dacă nu văd un știulete săpat de agricultor, cred că toți ceilalți sunt trântori, iar profesorii care lucrează între 6 și 18 ore pe săptămână, în mintea lor lipsă căci așa au ajuns decidenți, chiar nu-și merită banii. Un popor needucat este un popor lipsit de viitor și cu 40% analfabeți, drumul spre comuna primitivă nu mai este o idee, ci o realitate zguduitoare.

Acum mulți ani, am discutat cu un doctorand arab și acesta îmi spunea că la ei în sat, elevii și părinții când îl întâlnesc pe învățător îi sărută picioarele. Mă duce gândul la lipsa de respect a elevilor și părinților față de învățători și față de profesori, lipsă de respect cultivată de clasa politică, dornică de tensiuni pe principiul divide et impera.


(29 mai 2023) 

No comments:

Post a Comment