Sunday, May 21, 2023

Eu și reclamele

Să nu creadă nimeni că stau să-mi pierd timpul cu studioul aprofundat al reclamelor. Nici nu merită, căci nu stau să-mi pierd timpul cu expresiile clasice ale mediocrității care domină domeniul producției de reclame.
Cele mai frumoase reclame, care chiar mă delectează, sunt reclamele pentru parfumuri, reclame care sunt:
- scurte,
- originale,
- dense,
- semnificative,
- geniale.
Restul reclamelor sunt:
- repetitive,
- stupide,
- plictisitoare,
- comune,
- enervante,
- mediocre,
- banale.
Eu nici nu știu de ce nu a scris nimeni un tratat despre reclame, pentru a scrie acolo exact care sunt trăsăturile de calitate ale reclamelor, căci reclamele sunt făcute să manipuleze, iar despre manipulare există cărți care consideră manipularea fie artă, fie știință. Indiferent cum sunt privite reclamele, ar trebui să fie o carte și despre ele, pentru a se cunoaște și în lumea celor care fac reclame, ce înseamnă să faci o reclamă proastă, să nu fi profesionist și să faci lucruri fără valoare, care nu aduc niciun beneficiu celui care plătește producerea de reclame.
Despre reclame știu că există o industrie și se vehiculează sume colosale, iar acolo unde sunt bani, există concurență, există presiune și există multă non-calitate.



(22 mai 2023)

No comments:

Post a Comment