Cine face manipulare după ureche, să nu se aștepte să aibă și rezultate. Manipularea este precedată de o analiză cantitativă, unde intervine statistica la greu. Toată lumea știe despre:
- curba lui GAUSS,
- media aritmetică,
- abaterea medie standard,
- intervale de încredere,
- rețele de socializare,
- grupuri țintă,
- definire de obiective,
- manipulare,
- calcule de eficiență,
- curba lui GAUSS,
- media aritmetică,
- abaterea medie standard,
- intervale de încredere,
- rețele de socializare,
- grupuri țintă,
- definire de obiective,
- manipulare,
- calcule de eficiență,
- groaznic de multă informatică,
- bani, foarte mulți bani.
Toate acestea trebuie puse la treabă, folosind echipe interdisciplinare, formate din specialiști adevărați, nu din gargaragii care știu doar să-i îmbrobodească pe fraieri și să le ia banii.
- bani, foarte mulți bani.
Toate acestea trebuie puse la treabă, folosind echipe interdisciplinare, formate din specialiști adevărați, nu din gargaragii care știu doar să-i îmbrobodească pe fraieri și să le ia banii.
Mai întâi se definește obiectivul. De exemplu, câștigarea alegerilor prezidențiale de către un nene cu nume și prenume.
După aceea, se stabilește grupul țintă. Aici nu vin cu detalii, căci detaliile costă și nu prestez gratis nimic. Spun doar că pornind de la grupul țintă, se construiesc mesajele, căci membrilor grupului țintă trebuie să le spui ce vor să audă, nu ceea ce vrei tu de pe poziția de candidat, că votul este la ei, nu la tine, nene cu nume și prenume.
Grupul țintă trebuie cunoscut și acest lucru se realizează folosind rețelele de socializare. Partidul AUR a dovedit că intrarea în parlament folosind Internetul și rețelele de socializare, a fost o realitate. Un informatician bun care știe să folosească conținutul digital din câteva rețele de socializare va defini profilul prin vocabular, vârstă, profesii, simpatii politice, ale membrilor grupului țintă care fac obiectul manipulării.
Chiar și construirea mesajelor are la bază o analiză statistică a cuvintelor cheie, care trebuie să fie puternice, de mare impact asupra membrilor grupului țintă. Ca să dau fugitiv un exemplu, trebuie văzute din paleta de culori, acele culori agreate de potențialii membri ai grupului țintă și mesajele puse pe rețele de socializare sau pe bannere să aibă dominante acele culori.
Într-un fel se pune problema când grupul țintă cuprinde pe cei aflați în intervalul (-σ, +σ) sau în intervalul (-3σ, +3σ), căci una este să vrei șanse de câștig mai mici și alta este să vrei aproape o cwertitudine în ceea ce privește rezultatul manipulării.
(29 mai 2023)
No comments:
Post a Comment