Saturday, May 20, 2023

Eu și competiția

Mie îmi place competiția. Nu înseamnă că aleg acele competiții minore unde eu să fiu marele câștigător, adică fruntea cozii. De-a lungul vieții, vrând-nevrând am participat la examene și la concursuri de promovare, dar și la competiții pentru a obține finanțarea la proiecte. Nu am fost în competiții sportive sau în concursuri artistice. 
Eu am prins vremurile când exista o foarte mare transparență. Existau cataloage cu note. Existau tabele care se afișau. Existau clasamente. Acum este secret. 
Când se dau examene, se folosesc testele grilă. Se afișează baremurile și fiecare examinat știe ce punctaj are căci corectarea se face automat, pe loc. Este ca la alimentara la cântăritul cârnaților la gramaj. oamenii acceptă convențiile, căci grila este o convenție. Baremul este și el o convenție. Eu am văzut cum se stabilesc baremurile și am văzut și cum, ca o expresie a prostituției intelectuale, se refac baremurile, pentru a se ocupa locurile sau pentru a crește gradul de promovabilitate.
Nu vreau să mă laud, dar am avut tăria să primesc rezultatele competițiilor la care am participat. Nu spun că eu știu să mă auto-evaluez la perfecție, dar niciodată nu mi s-a întâmplat să spun că iau nota 10 și de fapt să iau nota 4 sau să spun că iau nota 5 și să iau nota 10. Am avut abateri între nota pe care eu o estimam și nota reală dată pe catalog, dar diferențele în modul nu au fost mai mari de 50 de sutimi. Uneori am impus și plaje mai mici și m-am în ele, dar nu am vrut să risc.
Cele mai mari emoții le-am avut când am depus o documentație pentru Diploma  Opera Omnia acordată de CNSIS din 2005, pentru că îmi propusesem să stabilesc o anumită performanță care depindea de această diplomă și sunt mândru de mine că așa s-a întâmplat și chiar dacă în anul 2005 eram un tip de 58 de ani, m-am bucurat ca un puști, căci acea diplomă îmi deschidea un drum pe care-l visasem să-l parcurg cu un anumit ritm. Eu respect pe toți cei care intră în competiții și care se pregătesc pentru aceste competiții și nu-mi place să chibițez pe margine că, că sau că, că așa cum fac țațele pe malul șanțului.
Acum sunt foarte multe oportunități și dacă eram și eu mai tânăr, m-aș fi înhămat la unele dintre pregătirile care ar fi dus către competiții, căci în ziua de azi, prin competiții unde verificările se fac online, există posibilitatea obținerii de certificate valabile care deschid mii de porți pentru evoluția în carieră, în comparație cu ceea ce se petrecea pe vremea mea, când competițiile erau puține și anoste, iar beneficiile erau minore, de cele mai multe ori precedate de evenimente care făceau ca totul să fie întunecat.


(20 mai 2023)

No comments:

Post a Comment