Wednesday, May 31, 2023

Vocația de cercetător științific

Cercetător științific ești dacă te naști cercetător științific. Vocația de cercetător științific nu se învață în nicio școală. Am văzut tineri în studenție dornici să aprofundeze diferite discipline și dintre ei, unul era mai răsărit, avea idei și reușea să meargă mai departe, dincolo de ceea ce i se sugerase, căci el considera că nu există limite. El era viitorul cercetător științific, căci el dovedea capacitatea de a merge mai departe în raport cu alți tineri.
Cercetătorul științific este o persoană preocupată de un domeniu. Ca elev, viitorul cercetător științific trebuie să facă dovada că este:
- dedicat,
- serios,
- studios,
- ambițios,
- profund,
- iscoditor,
- tenace,
- îndrăzneț,
- exigent,
- asumat,
- curajos.
Munca de cercetător științific nu este o muncă normată, nu se realizează într-un interval de timp funcționăresc. Este proverbială zicerea unui mare matematician:
- Dacă aveți nevoie de fundul meu, vin la programul de la 8 -16. Dacă aveți nevoie de creierul meu, lăsați-mă să lucrez după cum îmi vin ideile și ca timp stau la muncă mai mult de 48 de ore cât cereți voi!
Am cunoscut și eu cercetători științifici, nu mulți, dar am cunoscut și sunt mândru că am fost prieten cu unii dintre ei și am învățat foarte multe de la ei, mai ales în zona seriozității și a tenacității. 
Pe la doctorat se zice că oamenii fac muncă de cercetător științific, dar adevărul este cumva altul din moment ce toți cei ce obțin titlul științific de doctor, părăsesc domeniul, deci nu mai fac cercetare științifică. În opinia mea, cercetarea științifică este ca un microb de care nu scapi toată viața. Cine nu face cercetare științifică toată viața nu este cercetător științific.





(31 mai 2023)


No comments:

Post a Comment