Monday, May 22, 2023

Eu și metrourile

Când am văzut cum a fost construit metroul București și cât a durat realizarea conexiunii cu Drumul Taberii, mi se pare o glumă teribilă că primarul Cluj-ului Emil BOC își dorește și el la un oraș mic totuși, cum este Clujul, un metrou, care a și primit finanțare și care probabil îmi va aminti de ceea ce s-a întâmplat cu canalul Dunăre-Marea Neagră în vremurile lui DEJ. 
Am avut ocazia să mă plimb cu metroul în orașe mari.
Am mers cu metroul din Kiev și m-a impresionat adâncimea și arhitectura.
Am mers cu metroul din Moscova și m-a impresionat arhitectura specială din stații.
Am mers cu metroul din din Paris și nu m-a impresionat nimic.
Am mers cu metroul din Budapesta și era un metrou banal.
Am mers cu metroul din New York și m-au impresionat dimensiunile.
Am mers cu metroul din Praga și am admirat modernismul și simplitatea stațiilor.
Am mers cu metroul din Napoli și mi s-a părut ceva obișnuit.
Am mers cu metroul din München.
Am mers cu metroul din Berlin.
Am mers cu metroul din Los Angeles.
Am mers cu metroul din Tokyo.
Întrucât am folosit mijloace de transport proprii, nu m-am folosit decât arareori de metrou și de aceea nu mă laud cu o listă prea mare de călătorii cu metroul. Dar cele mai spectaculoase stații de metrou le-am văzut în Kiev unde scările rulante lungi sun opere de artă, iar metroul din Moscova are stații cu multă marmură, fiecare stație are ceva care o face diferită de celelalte, dar ochiul privitorului este încântat.


(22 mai 2023)

No comments:

Post a Comment