Sunday, May 21, 2023

Eu și scările

Am primit recomandarea de a urca scări. Efortul trebuia să fie gradual. Mai întâi trebuia să urc scările unui etaj de bloc, încet, cu pauze, controlând respirația. După un timp, aveam posibilitatea de a urca două etaje, tot foarte precaut, cu pauze. Încet-încet, am reușit performanța de a urca cele opt etaje de scări, ritmic, cu grijă, controlând efortul și respirația, fără a face excese. Știam de pe Internet că există deja competiții de urcare a scărilor unor construcții celebre. În București există câteva clădiri înalte și am studiat numărul lor de etaje. Am adăugat câteva trepte la numărul de trepte de la scările blocului meu să respect faptul că un etaj la blocul meu are o anumită înălțime, iar în blocurile de birouri, camerele sunt ceva mai înalte. Am urcat numărul de etaje ale blocurilor înalte din București.
Am trecut la construcții celebre din lume precum Burj Khalifa, Turnul EIFFEL, Empire Estate Building, Willis Tower, Zifeng Tower, Petronas Towers, Shanghai World Financial Center, Taipei 101, One World Trade Centre, Abraj Al-Bait Clock și am luat-o încet-încet dar cu perseverență și am reușit să urc scările din acele construcții celebre, tot așa, făcând unele aproximații, în niciun caz reducând numărul de trepte, ci crescându-le, căci mie nu-mi place să mă fac nici mai frumos, nici mai viteaz și nici mai sportiv decât sunt în realitate. Am ajuns la clădirea cea mai înaltă din lume. Am făcut calculele și am urcat atâtea etaje câte are Burj Kalifa. Pentru a nu greși, am pus într-un buzunar monede de 10 bani pe cera după urcarea unui etaj treceam câte o monedă în celălalt buzunar. Trebuia să fac trecerea tuturor monedelor de mai multe ori. Am reuși ca într-un timp suficient de rezonabil să urc toate etajele din Burj Kalifa, așa cum le-am calculat eu. Am fost foarte mândru de mine pentru ceea ce am făcut. 
Mi-am creat premisa de a merge la sala de fitness pentru a mă urca pe bandă și pentru a merge pe banda înclinată, ca și cum aș merge pe munte. 

(22 mai 2023) 

No comments:

Post a Comment