Friday, May 26, 2023

Eu și arhitectura

 Nu am o părere buna nici despre arhitectura și nici despre arhitecți prin prisma a ceea ce s-a construit in materie de apartamente la bloc.

Eu am următoarea teorie: dacă cineva cere arhitectului sa proiecteze o garsoniera și acesta realizează ceva de nota 10, dar potențialului beneficiar nu-i convine, acesta va solicita un alt arhitect și va repeta figura de 20.000 de ori. Cel ce a comandat învață ca garsoniera exista numai in cele 20.000 de structuri și va fi obligat sa aleagă o varianta din cele 20.000. In niciun caz nu va veni el cu varianta lui de om care nu se pricepe la arhitectura. In opinia mea, arhitectul are menirea înainte de orice sa facă educație și abia după aceea sa vina cu oferta de proiecte. 

Toate construcțiile oribile se datorează faptului ca Arhitecții și-au abandonat vocația de educatori. Dacă se lansează un concurs și 2.000 de arhitecți vin cu tot atâtea soluții care sa-i reprezinte, refuz sa cred ca un ageamiu va veni cu soluția a 2001 și va bate cu pumnul in masa și soluția sa caricaturala se va pune in opera.


(26 mai 2023)

No comments:

Post a Comment