Wednesday, May 31, 2023

Vocația de panglicar

Panglicarul este o persoană dacă se naște panglicar. Vocația de panglicar nu se învață în nicio școală. 
Am văzut copii, tineri și maturi care în diferite locuri și situații dovedeau reale calități de panglicari, căci panglicar este acela în stare să vorbească ore în șir fără a spune nimic concret.  El era  panglicarul.
Viața mi-a arătat că sunt mai mulți panglicari decât mi-am putut eu imagina.  Panglicarii sunt acele persoane lipsite de:
- caracter,
- curaj,
- idei,
- inițiativă,
- realizări,
- cultură,
- asumare,
care ar face orice pentru a intra în grațiile șefilor și ar face orice să se vorbească un pic și despre ei. Panglicarii sunt prezenți peste tot și caută să se lipească asemeni personajului din fabula Musca la arat de Alexandru DONICI. Cine face marea greșeală de a nu-i îndepărta din echipă, va avea să suporte consecințe, pentru că panglicarul își arogă merite în echipă, deși nu are nicio contribuție, în afară de aceea de a da cu gura, de a vorbi și de a nu spune nimic.
Experiența mea mi-a permis să identific rapid pe individul panglicar și să-l pun pe făraș sau să se pună singur pe făraș. Eu am dat panglicarului ceva de făcut și el văzând că nu este în stare să vină cu soluție concretă, pleacă singur, nu este nevoie să-l expediez eu.


(31 mai 2023) 

No comments:

Post a Comment