Wednesday, May 24, 2023

Eu și nudurile

Aici nu voi scrie nici despre ceea ce prezintă revistele PLAYBOY, HUSTLER, HUNK, NASTY și nici despre posterele puse în circulație despre acestea, căci nu despre nudurile de femei sau de bărbați fotografiate și tipărite în aceste reviste mi-am propus să scriu, așa cum am anunțat.
Nici despre tablourile cu nuduri ale lui John Maler COLLIER, Sandro BOTTICELLI, Jofn William WATERHOUSE, William Adolphe BOURGUEREAU, Amedeo MODIGLIANI, Gustav KLIMT, Theodor PALLADY, Ștefan LUCHIAN, Octav ANGHELUȚĂ, Nicolae TONITZA, nu voi scrie și cu atât mai puțin despre sculpturile cu nuduri care se găsesc pretutindeni unde cei cu dare de mână și-au dorit să înfrumusețeze locurile nu mi-am propus să scriu.
Există o vorbă: ce e frumos și lui Dumnezeu îi place. Ar fi nedrept să scriu despre anumite nuduri imortalizate pe pânză, în paginile de reviste și în sculpturile aflate în aer liber sau în muzee și să las deoparte frumusețile care trăiesc lângă noi și pe care ochii noștri nu se satură să le privească.
Voi scrie însă despre timbrele care redau picturi celebre cu nuduri, căci ambiția oricărui colecționar de timbre este aceea de a avea pe o anumită tematică un număr cât mai mare de piese.
Theodor PALLADY a pictat nuduri care se regăsesc în seria de timbre tipărită în anul 2020, serie care reproduce tablourile Toujours du Baudelaire , Femeie nudFemeie pe canapeaNud la mareOdaliscă
O altă serie de timbre din 2019 cu nuduri care reproduc picturi ale lui Nicolae GRIGORESCU includ tablourile BacantaDupă baieIntrând în baie Înainte de baie.
Seria de timbre cu nuduri din 1971 reproducea tablouri de Nicolae GRIGORESCU - Nud, Auguste RENOIR - Nud în peisaj, Iosif ISER -Nud, Camil RESSU - Nud, Eugene DELACROIX - Odaliscă, Palma Il VECCHIO - Venus și Amor.
Mi-ar fi plăcut să am posibilitatea să consult cataloagele filatelice renumite și să identific timbre care redau picturi celebre cu nuduri, care au fost redate în serii de timbre spectaculoase și mai ales, să dispun de banii necesari pentru a achiziționa acele timbre.


(24 mai 2023)


(24 mai 2023) 




Lady Godiva by John Maler Collier

No comments:

Post a Comment