Friday, February 17, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Ștefan NIȚCHI

Rar am cunoscut oameni de talia profesorului universitar Ștefan NIȚCHI de la Universitatea BABEȘ-BOLYAI din Cluj. 
În primul rând, Ștefan NIȚCHI avea clasă, în sensul că prin pregătirea sa era de un înalt profesionalism.
În al doilea rând, Ștefan NIȚCHI avea caracter, iar vorba lui era vorbă și cuvântul lui era cuvânt.
În al treilea rând, Ștefan NIȚCHI avea flerul de a vedea valorile și le promova.
În al patrulea rând, Ștefan NIȚCHI știa să se poarte cu oamenii din jurul său.
În al cincilea rând, Ștefan NIȚCHI era constructor din toate punctele de vedere.
În al șaselea rând, Ștefan NIȚCHI avea comportament de nobil autentic și bunătatea lui era proverbială.
Eu am avut posibilitatea să-l cunosc pe profesorul Ștefan NIȚCHI din vremea în care am lucrat la proiecte împreună, am mers la Cluj la susținerea de teze de doctorat în calitate de referent și membru în comisii, mulți dintre cei care acum sunt oameni de bază în Departamentul de Informatică Economică din cadrul Facultății de Știinte Economice și Gestiunea Afacerilor - FSEGA de la Universitatea BABEȘ-BOLYAI - UBB, dintre care enumer pe Cristian BOLOGA, Robert BUCHMANN, Gheorghe SILAGHI, Loredana MOCEAN, Paul BRESFELEAN, Daniel MICAN, Ramona LACUREZEANU.
Îmi aduc aminte că profesorul a organizat o ședință festivă dedicată personalității profesorului Emil MUNTEANU, celebrul coautor al lucrării referite prin:
Emil MUNTEAN, Viorel COSTEA, Mircu MITROV - Programarea în limbaje de asamblare ASSIRISEditura Tehnică, București, 1976, 336 pg, 
care împlinise 70 de ani.
Acum câțiva ani am scris un articol dedicat profesorului Ștefan NIȚCHI care se află la adresa:
http://istoriainformaticii.blogspot.com/search?q=ni%C8%9Bchi
Acum nu am cum să închei fără a spune o mică poveste: când eram elev de liceu, într-o duminică seara când la televizor era programul de Varietăți, niște vecini au bătut la noi în poartă și au chemat-o pe mama să meargă să-i despartă pe niște oameni care se băteau. Când a ajuns mama acolo, unul dintre bărbați a zis:
- Vezi, nenorocitul de fiu-meu, mă bate!
Atunci, mama i-a zis:
- Ai uitat că și tu, l-ai bătut pe taică-tău...
Nu întâmplător am spus mica poveste, căci cine știe detalii, îmi va da dreptate, căci profesorul i-a crescut cu grijă și dragoste pe toți tinerii de lângă ei și tinerii vor avea și ei copiii lor în departament. Am spus tot.



(17 februarie 2023)

No comments:

Post a Comment