Acum mulți ani am văzut la o anumită televiziune emisiunea Iartă-mă și am urmărit-o nu pentru ce era ea ca emisiune, ci pentru a vedea cât de jos coboară specia umană în a dezvolta relații între rude mai mult sau mai puțin îndepărtate. Era atât de jos emisiunea încât din lipsă de audiență a și dispărut. Credeam că emisiunea de pe Antena 1 intitulată Mireasa cu emisiunea surată a ei intitulată Capriciile iubirii, sunt un pic altceva, dar în sezonul acesta, ceea ce am văzut, m-a dus cu gândul la showul Iartă-mă, căci și aici am văzut:
- vocabular foarte de jos,
- comportament reprobabil,
- nimic educativ,
- certuri de mahala,
- comportamente conflictuale.
Am urmărit cu mare atenție ceea ce se întâmpla în acel show și știind cât de cât cum stau lucrurile pe platou și micile ghidonări din regie pentru a spori rating-ul, am acceptat să urmăresc până la capăt acest show, dar nu mică mi-a fost mirarea să-mi confirm mie însumi, că regulile de management politic sunt infailibile în ceea ce privește votul popular.Mă voi ocupa cu un alt prilej de acest subiect.
Grupul țintă al acestui show s-a autodefinit în momentul în care Adriana a fost declarată mama săptămânii în mai multe rânduri consecutiv. De asemenea, unele elemente de stabilitate ale acestui grup țintă s-au lămurit când am văzut dinamica miresei săptămânii. Se știe că un elev care obține constant note de 8 și de nouă va avea o medie cu mult mai mare comparativ cu elevul care are note de 5, de 6 dar și de 9 și de 10. Așa s-a întâmplat și cu cuplul Miruna - Cosmin, care nu s-a situat pe primul loc, dar care aproape mereu a intrat în clasamente.
Pornind de la grupul țintă, zic eu suprapus în cazul Adriana și cuplul Miruna - Cosmin, este clar că rezultatul a trebuit să fie previzibil, căci votul nu l-am dat eu, ci membri unui grup țintă destul de larg.
- vocabular foarte de jos,
- comportament reprobabil,
- nimic educativ,
- certuri de mahala,
- comportamente conflictuale.
Am urmărit cu mare atenție ceea ce se întâmpla în acel show și știind cât de cât cum stau lucrurile pe platou și micile ghidonări din regie pentru a spori rating-ul, am acceptat să urmăresc până la capăt acest show, dar nu mică mi-a fost mirarea să-mi confirm mie însumi, că regulile de management politic sunt infailibile în ceea ce privește votul popular.Mă voi ocupa cu un alt prilej de acest subiect.
Grupul țintă al acestui show s-a autodefinit în momentul în care Adriana a fost declarată mama săptămânii în mai multe rânduri consecutiv. De asemenea, unele elemente de stabilitate ale acestui grup țintă s-au lămurit când am văzut dinamica miresei săptămânii. Se știe că un elev care obține constant note de 8 și de nouă va avea o medie cu mult mai mare comparativ cu elevul care are note de 5, de 6 dar și de 9 și de 10. Așa s-a întâmplat și cu cuplul Miruna - Cosmin, care nu s-a situat pe primul loc, dar care aproape mereu a intrat în clasamente.
Pornind de la grupul țintă, zic eu suprapus în cazul Adriana și cuplul Miruna - Cosmin, este clar că rezultatul a trebuit să fie previzibil, căci votul nu l-am dat eu, ci membri unui grup țintă destul de larg.
Concluzia este foarte clară. televiziunea nu joacă rol educativ, din moment ce premiul de 40.000 de euro ajunge prin vot popular la cuplul în care partenerii au diferențe extrem de mari de comportament și situația de familie este extrem de ne-standard, publicul apreciind showul, deși aici este ceva combinat între show și viață, căci căsătoria este reală.
Se spune despre căsătorie că este un butoi plin cu c-c-t și deasupra se află doar două degete de miere și că în luna de miere tinerii mănâncă doar ceea ce se află la suprafața butoiului, stratul cu cele două degete de miere, urmând ca restul să-l consume cât durează căsnicia lor. Bănuiesc că în cazul Miruna - Cosmin stratul de miere să nu însemne 20.000 + 20.000 de euro și de mâine: PA!
Felicit pe Adriana, Cosmin și Miruna pentru strategia lor, căci au știut să definească foarte precis grupul țină și și au oferit acestuia exact ceea ce componenții grupului doreau să vadă pentru a se bucura. Nimeni nu bagă banul dacă nu are un pic de bucurie sufletească.
(23 decembrie 2022)
(23 decembrie 2022)
No comments:
Post a Comment