Monday, December 26, 2022

Milițianul balerin

În anii '70, în rondul de la Universitate, era un adevărat spectacol în anumite ore ale anumitor zile, când un anume milițian dirija circulația. El avea o ținută și gesturi autentice de balerin, ca pe o pe scenă în timpul unui spectacol. Toți prietenii mei l-au remarcat. Toate rudele mele l-au remarcat când îl vedeau din autobuzul 31 în drum de pe Văcărești spre Casa Scânteii. Unii dintre profesorii mei vorbeau despre el.
Era înalt.
Era subțirel.
Avea o poziție perfectă de balerin.
Avea gesturi precise.
Dirija circulația parcă după o melodie pe care doar el o percepea.
Era spectacolul pe care-l urmăream de la distanță minute în șir.
Niciodată nu am mai văzut așa ceva. Acum, după mulți ani mi-aș fi dorit să-i știu numele. 
Aș fi dorit ca în acest articol să-i apară numele în clar, căci fără să greșesc, spun că omul avea talent înnăscut era de-a dreptul un balerin genial.
Ce om special era milițianul balerin!
Într-o zi, m-am nimerit când și-a încheiat misiunea de dirijat în intersecția de la Universitate. A coborât de acolo de pe soclul lui și s-a pierdut în mulțime, dar pasul lui era exact ca pasul unui balerin care părăsește scena. Parcă plutea pe asfaltul trotuarului de pe partea cu Universitatea. La un moment dat nu l-am mai zărit, iar după câțiva ani, peisajul de la Universitate s-a schimbat și locul celui care dirija circulația a fost luat de un rond de flori viu colorate.
(26 decembrie 2022)

No comments:

Post a Comment