Friday, December 23, 2022

Alcatraz

În anul 2006 am avut ocazia să vizitez muzeul fostei închisori de pe insula Alcatraz, de lângă San Francisco. După ce am ajuns în San Francisco, am luat un vaporaș și după ce am mers cu acesta cam o jumătate de oră am ajuns la insula Alcatraz. De acolo am mers pe jos preț de câteva minute până am intrat în incinta muzeului fostei închisori Alcatraz.



În copilăria mea vizitasem muzeul Doftana și în minte aveam celulele închisorii acesteia și rememoram celula H cu ferestrele vopsite în alb. Muzeul Doftana era organizat să prezinte viața grea a comuniștilor în închisorile burghezo-moșierești. Muzeul Alcatraz este organizat pentru a se vedea cum trăiau deținuții din America interbelică și unde celebrul Al Capone avea o celulă a sa. În timp ce muzeul Doftana este acum în paragină, căci regimul instalat după 22 Decembrie 1989 nu a mai avut interes să arate nimic din istoria poporului său, muzeul Alcatraz este viu și vizitat de multă lume. Și închisoarea Doftana și închisoarea de pe insula Alcatraz erau poziționate în zone izolate, destul de greu accesibile, pentru ca lumea să nu cunoască ce se întâmpla acolo.


(23 decembrie 2022)

No comments:

Post a Comment