Friday, December 23, 2022

Doctoratul de pe vremea mea: teza de doctorat

Pe vremea mea, o teză de doctorat se scria în mulți ani. Eu am scris-o în patru ani, cu trudă, cu sudoare și cu dorința de a face ceva de care să nu-mi fie rușine niciodată. Atunci nu exista Internet, iar la calculator se lucra pe cartele perforate și exista un dispecerat care intermedia relația programatorului cu calculatorul, fie că era un IBM 370, fie că era un FELIX C-512.
Titlul tezei mele de doctorat a fost: Modelul economico-matematic al secției întreprinderii industriale. Am gândit teza pe următoarele capitole:
1. Secția de producție, componentă de bază a sistemului întreprindere.
2. Modele ale conducerii activității de producție în cadrul secției.
3. Conceptul de model economico-matematic al secției întreprinderii industriale.
4. Realizarea modelului economico-matematic al secției întreprinderii industriale.
5. Sistemul de algoritmi utilizat la construirea și obținerea soluțiilor modelului economico-matematic al  
    secției
6. Eficiența tehnico-economică a implementării modelului economico-matematic al secției. Concluzii.
Bibliografie
Anexe
Teza mea de doctorat a avut 222 pagini, 23 pagini de bibliografie și 34 pagini de anexe. În teză am evitat să folosesc citate. Eu am citit bibliografia, am învățat de acolo foarte multe, dar nu am preluat în așa fel încât să fie nevoie să citez, căci în mintea mea, a face o teză de doctorat a însemnat să construiesc, folosindu-mă din ceea ce am învățat, fără a prelua din cărți sau din articole părți, căci am considerat că de acolo am luat baza, de acolo m-am format, iar în demersul meu trebuia să fiu liber, nerestricționat de nimic. Nu înseamnă că am inventat eu totul. Numai că ceea ce am realizat s-a bazat pe principii, pe descoperiri care erau greu de atribuit cuiva, căci erau deja în patrimoniul ciberneticii, statisticii sau al informaticii  și eu nu făceam în teza mea nici istoria ciberneticii, nici istoria statisticii și nici istoria informaticii, pentru a merge cu adevărat la izvoare. Nu am considerat util să mă citez pe mine, căci acolo unde aveam câte ceva,scris înainte, în teză am făcut modificări destul de importante și nu se justifica.


(23 decembrie 2022)

No comments:

Post a Comment