Saturday, December 31, 2022

La ENIBE, 1994


Am efectuat un stagiu de instruire la ENIBE, în intervalul 29 februarie - 21 aprilie 1994, prilej cu care am avut ocazia să cunosc modul special în care se făcea cercetare științifică într-un laborator extrem de bine dotat, cu un management exemplar al profesorului Michael FERNEY. Acolo am cunoscut profesori care lucraseră în universități din Statele Unite. 
Fotografia pe care o pun aici este făcută  16 aprilie 1994 cu ocazia Zilei Porților Deschise ale universității.
Am avut ocazia să vorbesc la un seminar științific despre unele probleme ale agregării de date, în data de 17 martie 1994. M-am minunat și eu că am fost în stare să vorbesc în limba franceză, să folosesc corect verbele neregulate. Acest lucru l-am aflat de la niște profesori originari din Maroc și Algeria, care spuneau că nici după mulți ani de stat în Franța ei nu au reușit să vorbească așa de bine limba franceză. Atunci mi-am adus aminte de profesoara mea de limba franceză din facultate, o prințeză din ramura Cantacuzino, care m-a învățat să folosesc verbele neregulate, chiar dacă în 1994 aveam o pauză de 26 de ani de când nu mai vorbisem deloc în limba franceză. De la această perioadă m-am ales cu o legătură strânsă cu cei din laborator, iar concretizarea a venit prin participarea în anul 1995 cu lucrări la Conferința Internațională de Informatică Economică de la București cu lucrări elaborate împreună cu tineri cu care lucrasem acolo în laborator. 


(31 decembrie 2022)

No comments:

Post a Comment