Friday, December 16, 2022

Ce sporturi am practicat?

Mie nu mi-au plăcut sporturile de echipă. Am practicat sporturi individuale, căci mie mi-a plăcut să mă compar cu mine însumi și niciodată nu mi-a plăcut ca rezultatele mele să depindă de altcineva. Eu sunt pe principiul: capul face, capul trage.
Am practicat efectuarea exercițiilor cu gantere, pe care mi le-a făcut un frate cu aparatul de sudură pentru că nu se găseau gantere în oraș la magazine.
 
Cu trecerea anilor mi-am cumpărat gantere din ce în ce mai complicate. Când am fost 3 luni în Grecia în anul 1997, mi-am cumpărat două gantere de câte 10 Kg fiecare. La vamă la Giurgiu,  un vameș scârbos, neputând să ridice cutia mititică cu cele două gantere care cântărea 20 Kg împreună s-a isterizat și a vorbit urât. M-am prezentat și am preluat cutia, am deschis-o și i-am zis câteva vorbe de duh, căci el îmi vorbise obraznic. A plecat și nu a mai zis nimic.


Am făcut și flotări dintotdeauna pentru că necesitau dotări speciale, ci doar o podea unde să mă așez la orizontală. Am făcut cândva și 80 de flotări. În orice moment, cu un mic antrenament prealabil, acum la 75 de ani fac 30 de flotări  fără întrerupere. dacă fac pauze între reprize, cred că sunt în stare să fac și 100 de flotări per total.


Am avut și extensoare. Unul cumpărat de la noi din corzi din cauciuc și unul cumpărat din Germania cu cu 5 arcuri, pe care îl mai am și acum. Pe vremea mea, nu existau săli de sport. Nici în liceu nu am avut sală de sport.
După anul 2005 am mers la o sală de forță în mahala și de atunci am abonament permanent la diferite săli, căci cu vârsta mi-am modificat opțiunile. Pe portalul meu am afișat ce am lucrat la antrenamentele pe care le-am făcut și cred că mișcarea mi-a fost favorabilă.



(16 decembrie 20220

No comments:

Post a Comment