Monday, December 26, 2022

Să ne reamintim despre lucruri din 26 decembrie 1989

Eu, care am trăit în comunism 42 de ani știu ce a însemnat comunismul și nimeni și nimic nu trebuie să-mi dea mie lecții despre acele vremuri. Comunismul a fost o societate ca oricare alta. Cine era capabil evolua și atunci ca și acum. Cine se văita atunci, se vaită și acum. Cine a căutat motive să-și justifice ineficiența o face și acum, căci nimic nu s-a schimbat atât de mult încât să curgă lapte și miere și eu să stau cu gura căscată pentru a-mi cădea în ea bucatele alese, doar arătate cu degetul.
Voi propune acum un document elaborat în grabă și răspândit în 26 decembrie 1989 în rândul studenților, căci vremurile erau tulburi, se duceau lupte, apăruseră teroriștii și televiziunea manipula vârtos din studioul 4, iar vulgul credea că tot ce zboară se și mănâncă.




Citind aceste texte, veți vedea că spiritul de acum 33 de ani a rămas neschimbat, deși el venea din comunism. Oamenii aveau lozincile propagandiștilor și manipulatorilor comuniști, preluate de către ei la rândul lor din manualele de propagandă de la marile universități franceze, germane și americane, căci cine avea de învățat învăța. Topica frazelor de azi nu s-a schimbat deloc. Chiar solicitările au rămas aceleași, deși trebuiau să mai evolueze un pic. Este suita de doleanțe unde unii cer totul, fără să ofere nimic.



(26 decembrie 2022)

No comments:

Post a Comment