Wednesday, December 28, 2022

Un catren care m-a marcat

Am avut din vremurile în care eram elev de liceu, plăcerea de a compune versuri. Chiar am participat la un cenaclu literar în orașul meu natal Pitești cu prietenul și colegul meu de clasă din liceu Gheorghe MATEI, poetul clasei, despre care au scris prin anul 1968 mai multe pagini pe care le-am intitulat Poezia lui MATEI Gheorghe și pe care le-am pus într-un dosar cu șină și de care și acum sunt foarte mândru, când le recitesc. Întâmplarea a făcut să merg de mai multe ori cu trenul și când trenul a întârziat  mult prea mult, a trebuit să ajung și la closet. În excelenta tradiție românească, pe zidurile interioare ale cabinei erau desene care mai de care mai deocheate și mai primitive însoțite de texte, numere de telefon și invitații, dar mi-a atras atenția catrenul:
F-t- - ți mama ta să-ți f-t,
De poet necunoscut.
Dacă te duci la closet,
C-c- - te nu fii poet.
De atunci, ori de câte ori mă mai apucă dorința de a compune versuri, îmi revine în minte acest catren și totul se duce de râpă.

(28 noiembrie 2022)

No comments:

Post a Comment