Thursday, December 22, 2022

Bogdan SIMION vs Grigore LEȘE

La showul de televiziune Vedeta populară am văzut în juriu pe Bogdan SIMION și pe Grigore LEȘE. Ei reprezintă generații diferite.
Bogdan SIMION reprezintă muzica lăutărească.
Grigore LEȘE reprezintă folclorul autentic din Ardeal.
Grigore LEȘE vorbește foarte mult și insistă pe idei neinteresante în raport cu ceea ce vrea telespectatorul de la un cântăreț de folclor. Eu vreau să ascult muzică, nu teorie sau exemplificări prin care cel ce le face vrea să epateze, nu să mă facă să-mi placă ce aud. El are spectacole, dar eu nu aș plăti un bilet, căci mie nu-mi plac poveștile lui. Dacă dau bani pe bilet, vreau să aud 20 - 30 de cântece și punct. Arta nu se explică, nu se dramatizează și nu se exagerează.
Bogdan SIMION este un tânăr care știe și el teorie, dar în principal cântă și nu orice, ci cântece lăutărești culese cu grijă și păstrează tradiția acelor cântări, ceea ce le dă autenticitate. Pentru a merge la un spectacol al lui aș plăti bilet, căci el cântă, cântă și iar cântă, nu trăncănește, nu are exagerări și nici explicații aiuritoare.

(22 decembrie 2022)

No comments:

Post a Comment