Monday, December 26, 2022

Hai, fă-ți profilul, neamule!

Fiecare dintre noi se crede buricul pământului, deși n-ar cam trebui. Numai că pentru a ne poziționa exact acolo unde trebuie, se impune să vedem mai exact cine suntem și ce hram purtăm. Eu nu spun că trebuie să strigăm în gura mare pe ulițele mahalalelor la ce rezultat am ajuns, căci precis vom minți. Dar dacă avem un pic de mândrie personală, un pic de dorință de a ne privi în adevărata oglindă, a ne face profilul secret și a-l ști doar noi, pentru noi, ca să mai corectăm ce este de corectat, ar fi lucrul cel mai bun.
Pentru a ne face profilul, trebuie să înșirăm o serie de caracteristici care definesc orice individ și în dreptul fiecărei caracteristici să dăm niște note de la unu la zece. Am zis că profilul este secret, căci îl știm numai și numai noi, fără a-l face public vreodată. Dacă gândim altfel, vom căuta să-l înfrumusețăm dând notele aiurea și degeaba am pierdut timpul, căci am făcut profilul nostru cel virtual, cosmetizat, care în realitate nu există. Pe noi ne interesează să știm cine suntem și să vedem ce măsuri luăm pentru viitor.
Eu cred că un profil, cât de cât complet presupune cuantificarea următoarelor caracteristici:
- punctualitatea,
- modestia,
- profesionalismul,
- eficiența în muncă,
- capacitatea de ierarhizare a valorilor,
- corectitudine în apreciere,
- respectarea cuvântului dat,
- putere de muncă,
- nivel de implicare,
- asumarea responsabilităților,
- precizie în auto-apreciere,
- capacitatea de acțiune,
- definirea și urmărirea strategiilor,
- realism în definirea obiectivelor,
- capacitatea de a anticipa,
- capacitatea de dialog,
- puterea de a trece cu vederea.
Fiecare dintre noi ne știm unde pe plasăm cu suficientă rigurozitate și știm ce note secrete să de dăm pentru a ne calcula profilul nostru real, pe care nu trebuie să-l știe nimeni, dar pe care noi îl vom avea tot timpul în gând când luăm decizii care ne privesc, pentru a-l ameliora în timp, ca în final să devenim mai buni, mai competitivi și să nu avem dezamăgiri din partea celor din jur, care au așteptări de la noi.
Ca să nu spună cârcotașii că sunt demagog, mi-am calculat indicatorul de profil ca medie aritmetică a notelor date și a rezultat IP = 7,87 ceea ce înseamnă că sunt un tip bun căci IP este mai mare decât 7,82, dar nu atât de bun comparativ cu un IP = 9,10 care ar fi aproape de tipul foarte bun ....
Trebuie să spun că eu am calculat un asemenea indicator când am stabilit persoanele cu care colaborez și nu a dat greș niciodată. Mai trebuie să spun că nu am luat în calcul toate aceste caracteristici, ci doar câteva ca de exemplu punctualitatea, eficiența, corectitudinea, asumarea, acțiunea, anticipare, respectul. Am impresia că unele caracteristici sunt foarte strâns legate între ele și au coeficient de corelație aproape de unu, deci dacă le neglijăm pe unele nu este mare pierdere.



(25 decembrie 2022) 

No comments:

Post a Comment