Foarte mulți oameni fără realizări, fără creativitate, care se comportă ca niște mici roboței, trec la fapte mărețe, realizând transfer de notorietate prin intermediul fotografiilor și prin folosirea poștei electronice. Am fost în vizită la cineva și am văzut o fotografie interesantă, când gazda și Nicolae CEAUȘESCU, își strângeau mâinile. Am văzut fotografii cu Manea MĂNESCU - MM în compania unor colegi, când profesorul MM venea să conducă ședințele de catedră, când MM dădea mâna cu tot poporul și se așeza în prezidiu să asculte cum unii profesori din conducerea catedrei se întreceau în a-l lăuda și a-i aduce osanale, unele dintre ele fiind de un penibil sclipitor. Cândva, un coleg mi-a dat și mie o fotografie a lui MM în care era și el acolo alături de profesorul Eugeniu NICULRESCU MIZIL.
Acum, de când cu telefoanele mobile și cu aparatele de fotografiat digitale, a face fotografii color și de rezoluție excepțională, nu mai este deloc o problemă. Doar e nevoie să oferi cuiva telefonul mobil pentru a te prinde și pe tine în cadru, alături de persoanele în compania cărora vrei să fii. Acum mulți ani, eram la un supermarket și la un stand de lactate se afla marele campion de box Leonard DOROFTEI și pentru că am cumpărat produsele lactate unde el era pentru reclame, mi s-a sugerat să mă fotografiez cu campionul. Am făcut fotografia, dar soția a făcut și cu telefonul meu o fotografie destul de bună, pe care am pus-o pe portalul ionivan.ro
Nu mi-am propus să fac o colecție cu fotografii cu mine în compania unor persoane publice. Am alte obiective, dar dacă aș fi o persoană care umblă după notorietate, ar fi trebuit să fac fotografii cu președinții noștri, cu premieri de-ai noștri, fotografii pe care să le înrămez și să-mi organizez un cabinet iar pe birou să pun acele fotografii. Cine are așa ceva, crează o impresie excelentă, căci a te afla în compania unor persoane publice de mare anvergură nu este puțin lucru, ci este un mod de a face un transfer de notorietate dinspre acele persoane către cel care apare în fotografii cu ele. Eu zic că este un transfer de notorietate indirect și cine știe să-l exploateze cum trebuie aducând în discuțiile de la el din cabinet momente în care el s-a întâlnit cu persoanele publice din fotografiile de pe birou, este un mod parșiv de a face transfer de notorietate.
Cam aceeași problemă este creată și atunci când se scriu scrisori către conducători de mari instituții, iar acestea răspund și ceea ce este și mai interesant, semnează respectivele e-mailuri cu semnătura lor originală într-un anume fel. Cei ce aduc în discuție acea corespondență și vin cu extrase din scrisorile primite de la persoanele publice cu funcții, tot transfer parșiv de notorietate este. Noi știm cum se scriu acele scrisori. Noi știm cine ne trimite acele e-mailuri de la cabinetele persoanelor publice. Deci cei ce se folosesc de e-mailuri, fac tot ce trebuie pentru a-și netezi drumul în a obține niște soluții la problemele lor, invocând abordări favorabile din partea personalităților. Am întâlnit astfel de indivizi, dar nu m-au impresionat și nici nu m-au convins, căci ei vor să obțină soluții integrale de la alții, iar ei să nu investească nimic.
Toată lumea știe că o personalitate își face o ștampilă cu semnătura, crează o cerneală cu o anumită compoziție, se tipăresc scrisori, diplome, certificate personalizate, dar în serie, căci nu sunt scrise manual, se aplică semnătura ca ștampilă și rezultă că personalitatea a semnat într-o zi 50.000 de diplome, certificate sau s-a fotografiat într-o jumătate de oră cu 2.000 de inși, dând mâna. Deci 50.000 de inși primesc documente semnate și 2.000 de inși au a se lăuda că au dat noroc cu personalitatea și au ca dovadă fotografia. În unele țări așa ceva este dovadă de normalitate. La noi este transfer de notorietate, căci oamenii vor să profite, iar eu așa ceva numesc transfer parșiv de notorietate, care pentru mine e zero.
(17 iulie 2023)
(17 iulie 2023)
No comments:
Post a Comment