Friday, July 21, 2023

Teoria cercurilor concentrice aplicată în societate

In cercul concentric care include centrul tuturor cercurilor concentrice mă aflu eu, soția mea și copiii mei. În cercul concentric următor se află părinții mei, părinții soției mele, frații mei, frații soției mele. Cu cât crește distanța față de centru, cercurile includ rude mai depărtate, la care se adaugă colegii de muncă, apoi cunoscuții și la exterior, în afara cercurilor concentrice se includ necunoscuții, persoane întâlnite întâmplător.
Întotdeauna lucrurile au stat așa. Numai persoanele neglijente nu țin seama de existența acestor cercuri concentrice. Persoanele din cadrul aceluiași cerc concentric au anumite relații și realizează anumite schimburi materiale și informaționale. Este de dorit ca fiecare dintre noi să facă analize și să vadă că uneori am efectuat schimbruri informaționale sau materiale anormale cu persoane din afara cercului concentric stabilit și definit ca atare. Toate perturbațiile voite sau nevoite, adică întâmplătoare, au consecințe. Ceea ce am văzut zilele trecute în legătură cu azilurile groazei, este demonstrația clară a absenței definirii riguroase a cercurilor concentrice de către Gabriela FIREA, căci altă explicație nu există referitoare la includerea acelui tip cu numele GODOI într-un cerc concentric mult prea apropae de cercul care definea persoana Gabriela FIREA, el fiind necesar a se găsi undeva spre periferie, poziție care nici apariția în fotografii alături de Gabriela FIREA să nu-i fie permisă.
În vremurile comuniste, unde democrația era doar pe hârtie, aceste cercuri concentrice erau definite ca ziduri de cetate, iar accesul spre un cerc concentric mai aproape de centrul cercurilor era aproape imposibil, dacă nu chiar imposibil. 
Aveam un coleg de la o altă secție, care tindea să intre în cercul concentric care includea centrul cercurilor și a avut mai multe tentative de abordare căci dorea o căsătorie. I s-a sugerat să se oprească, pentru că în caz contrar un accident de mașină va pune punct tentativelor sale. S-a potolit temporar, dar a trecut la al doilea cerc concentric, cu succes de această dată și statututl său s-a schimbat devenind director științific, piesă politică importantă în cercetarea științifică și după Revoluția din 1989 nu i-a fost deloc rău devenind întreprinzător privat de succes.
Fiecare dintre noi trebuie să-și definească cercurile concentrice și să se țină de ele, căci marile erori care ne pasc duc și la marile dezamăgiri, iar șmecherii sunt cei care profită de naivitatea noastră de a lărgi nepermis de mult distanța dintre două cercuri concentrice succesive, considerând că în acest fel devenim mai populari, mai interesanți sau mai cool, ceea ce este fals în totalitate.





(21 iulie 2023)

No comments:

Post a Comment