Saturday, July 22, 2023

Cum s-au făcut de râs niște politicieni de prim rang de după 1989...

Șe știa exact că Gheorghe GHEORGHIU DEJ și Nicolae CEAUȘESCU nu vorbeau limbi străine. Ei aveau translatori foarte buni și nici nu se punea problema în acele vremuri ca ei să facă pe zmeii și să se dea în stambă de cât de bine vorbesc limbi străine. Ei erau oameni modești ca pregătire intelectuală și unde nu e, nici Dumnezeu nu cere. După Revoluția din Decembrie 1989 l-am auzit pe Petre ROMAN vorbind la un post de televiziune franțuzesc. Vorbea frumos, fluent și cu accent. Consideram normal, căci el își făcuse studiile în Franța și stând acolo câțiva ani, era firesc să vorbească franțuzește foarte bine. marea mea surpriză a fost că vorbea la fel de bine și în limba italiană și în limba spaniolă și în limba engleză, dar și în limba rusă. Am crezut că s-a rupt lanțul ghinioanelor.
Dezamăgirea a revenit în forță nu după mult timp.
L-am auzit pe Ion ILIESCU vorbind o engleză de baltă.
L-am auzit pe Emil CONSTANTINESCU ditamai rectorul bolborosind o engleză penibilă.
L-am auzit pe Traian BĂSESCU dându-se în spectacol cu engleza lui de tot râsul.
L-am auzit pe Crin ANTONESCU cu franceza lui penibilă cât făcea el pe președintele interimar.
L-au auzit pe Emil BOC cu aviara gripa lui, de m-a apucat jalea.
L-au auzit cum se opintea citind un text în limba engleză pe Nicolae CIUCĂ.
L-am ascultat pe Marcel CIOLACU luându-și la revedere într-o franceză groaznică.
Singurul care vorbește fluent și cu accent limba engleză este Klaus IOHANNIS. Cred că acum testul suprem ar fi pentru președintele țării mele vorbirea fluentă și cu accent într-o limbă străină, oricare ar fi aceasta, că m-am săturat de indivizi care în școală au trecut ca gâsca prin apă la lecțiile de limbi srtăine.




(22 iulie 2023)

No comments:

Post a Comment