Monday, July 17, 2023

Corupția din pix

Fiecare dintre noi, dacă ajungem pe o anumită poziție, dispunem de posibilitatea de a soluționa probleme, probleme mai mari sau probleme mai mici. Nu există post într-o organigramă care să nu dispună de puterea de a soluționa o problemă din pix, adică dintr-o semnătură. Dacă cineva vine la noi cu o cerere, va solicita ceva și în text apare sintagma vă rog să binevoiți a aproba, iar persoana binevoiește și aprobă sau nu binevoiește și respinge. Este adevărat că dacă apare un abuz, în final petentul își află dreptatea, dar totul înseamnă timp și uneori timpul pierdut joacă un rol esențial.
În viața mea, am întâlnit foarte multe situații în care am văzut manifestându-se corupția din pix și de aceea am luat decizia să nu mă găsesc niciodată în situația ca un decident să spună NU pentru că lui îi va fi foarte greu, chiar imposibil să revină și să spună DA.
Corupția din pix este generată de situația în care un telefon sau o vorbă pusă acolo unde trebuie, determină ca rezoluția pe o cerere să fie favorabilă, deși ea trebuia să fie favorabilă, dar era nefavorabilă datorită alinierii astrelor sau dacă șeful s-a sculat cu fața la cearșaf, nu a analizat corect problema sau dacă au apărut factori perturbatori din afara sistemului. 
Acum foarte mulți ani, am fost victima unui abuz. Un nene a venit cu o pilă pentru o studentă. L-am refuzat. atunci nenea respectiv, s-a dus și a turnat cucută în urechea unui decident foarte de sus, care a tunat, a fulgerat și m-a scos în afara jocului. La oricare decident de sub decidentul suprem am mers, niciunul nu era în stare să dea rezoluție favorabilă, deși recunoșteau că am dreptate. A fost nevoie ca un decident foarte important să pună lucrurile la punct și să rezolve problema. Corupția din pix arată clar că există o structură ierarhică pe niveluri și ceea ce pixul de pe nivelul cel mai de sus scrie, pixurile de pe nivelurile descendente, trebuie să ducă la îndeplinire fără niciun fel de opoziție. Așa se face că problemele au soluții aleatorii pentru că la cel mai înalt nivel rezoluțiile sunt aleatorii, nefundamentate, căci nu e timp de fundamentare. Dacă pe nivelurile inferioare se transpun deciziile, semnăturile din pix consfințesc aberații. Să vedem chestia cu sutele de milioane de vaccinuri achiziționate la o populație de 20 de milioane de locuitori și avem dimensiunea unei corupții perfecte din pix.



(17 iulie 2023)

No comments:

Post a Comment